Stole my heart 1

Presentation 1 :
Mitt namn är Fanny Kraft och jag är 18 år och bor i Svergie.
Jag älskar one direction men jag är inte besatt av dom.Än.
Jag bor tillsammans med min mamma,pappa och min yngre bror David.
Min bästa kompis heter Elina, hon är bäst!
På min fritid brukar jag mest va ute, fota eller shoppa!
 
 
Presentation 2:
Mitt namn är Elina Carlsson och bor i Sverige i Göteborg.
Jag har brunt långt hår och blågröna ögon.
Jag älskar verkligen one direction men är inte så besatt av dom, än!
Jag bor tillsammans med min mamma, pappa, storasyster Jenna och lillebror Tim, fast min pappa är nästan aldrig hemma han är alltid och reser med jobbet.
Min bästa vän heter Fanny, hon är bäst! Tillochmed våra lillebrorsor kommer bra överens.
På min frititd brukar jag va ute, shoppa och typ vara intresserad av makeup och sånt.
 
 
Elinas perspektiv:
 
Jag vaknade på morgon och tittade på klockan. Åååhh den var bara halv åtta.
Det var väll lika bra att jag gick upp för jag skulle till Fanny runt halv nio, vi hade sovmorgon till halv tio och jag brukar alltid komma till Fanny innan skolan.
Jag gick upp och drog på mig en vit tshirt med nåt tryck på och ett par mjukisbyxor sedan satte jag upp håret i en toffs och gick till köket.
- Godmorgon gumman. sa mamma och pussade mig på pannan
- Godmorgon mamma. sa jag trött och började bre på en macka
- Kan du se till så att Tim får i sig frukost för jag måste åka till jobbet och du vet att han aldrig äter annars? frågade mamma
- Men Jenna då? frågade jag och tittade på henne
- Hon är redan på sitt jobb. sa mamma och log sen gav hon mig en kram och försvann ur lägenheten.
Jag bredde klart min macka sen gick jag och satte mig framför tv:n och åt.
Jag bläddrade kanaler och såg att one direction var på tv!
Jag tog upp mig telefon och ringde Fanny.
- Fanny tryck över till MTV one direction är med! sa jag och la på
Jag åt upp min macka och tittade en stund sen gick jag in till Tims rum.
- VAKNA! ropade jag när jag kom in i hans rum.
Men han rörde inte ens på sig.
Jag tittade mig runt omkring i rummet för att hitta nånting jag kunde kasta på honom.
Jag hittade hans underkläder som såg använda ut.
Usch att jag en tog i dom.
Men jag gjorde det och gick fram till honom och la det i hans ansikte och sedan gick jag och hämtade ett par rena  strumpor som jag satte på handen och sedan gnuggade jag in underkläderna i ansikte på honom.
- VAKNA DÅ! ropade jag i hans öra
Då fick han värsta cp rycket!
Jag hoppade till och han tog kalsongerna från ansiktet och kasta dom på mig.
- EWW! sa jag och tittade på honom med en äcklad min
Tillslut fick jag upp honom och han käkade frukost sedan gick jag in till mitt rum och sminkade mig och tog ur toffsen och borstade igenom mitt hår, jag orkade varken platta eller locka det för jag hade typ vågigt hår.
Sedan tog jag på mig ett par svarta jeansshorts istället.
Jag tittade på klockan och såg att den redan var kvart över åtta.
Jag packade ihop mina grejer sen sa jag hejdå till Tim och tog min cykel och cyklade till Fanny.
När jag kom fram till Fanny låste jag min cykel och gick till dörren jag tittade om den var olåst och det var den så jag gick bara in.
- HEEEJ! ropade jag
- Heeej! sa Fanny som kom springades och kramade mig
Jag la ner väskan och vi gick och satte oss i soffan och snackade om allt möjligt.
- Vi borde åka utomlands tillsammans snart eftersom vi är ju 18 nu. sa Fanny och log
- Jaaa det borde vi. sa jag och log
När klockan var tjugo över nio cyklade vi till skolan.
Vår första lektion var matte. Åhhh matte jag hatar verkligen matte.
Vi hade nån cplärare som verkade hata mig och Fanny för vi s"nackade för mycket" det går inte att snacka för mycket om man heter Elina eller Fanny.
Vi skulle typ räkna ekvationer, det var typ en av dom grejerna jag hade svårt för i matte men jag la inte ner mycket tid på det eftersom jag och fanny satt bredvid varandra så vi satt och snacka.
När lektionen var slut bad läraren oss att stanna kvar alltså mig och Fanny.
- Fanny och Elina, jag ser att ni inte är uppmärksamma på lektionerna och om det inte bli ändring på det ringer jag hem till era föräldrar. sa han
- Jaja. sa jag och vi gick därifrån
Efter hade vi fysik, bild och musik.
Musik var mitt favorit ämne och jag tror det var fannys med eller så hade hon bild.
Sedan hade vi lunch och det var äcklig lunch så vi gick till närmaste pizzeria.
- En kebabpizza och en hawaii. sa jag 
- Det blir 140 kronor. sa han och jag betalade
Efter en kvart kom vår mat och vi åt upp sedan drog vi tillbaka till skolan.
Vi hade idrott som sista lektion.
När den lektionen var slut bytte vi om och drog upp till skåpen för hämta resten av våra grejer.
När jag tog upp min mobil hade jag fått ett sms av min mamma.
" Hejsan, kan du och Fanny komma hem till oss efter skolan? Kram "
" Vi är på väg." svarade jag
- Fanny, vi ska hem till mig. sa jag 
- Okej. sa hon och sedan drog vi hem till mig
- VI ÄR HEMMA! ropade jag
- I KÖKET! fick jag som svar
Vi la ner våra väskor sen gick vi till köket och där satt både min mamma och Fannys mamma.
Dom tittade på varandra och log
- Vad är det? frågade Fanny och flina
- Vi har en liten överaskning till er. sa Fannys mamma
- Jo det är så här att jag och Maria har bestämt oss att vi fyra ska åka till London om cirka 5 dagar i en vecka och vi har 2 one direction biljetter till er så ni kan se dom live. sa mamma och log
Jag och Fanny titttade på varandra sen började vi hoppa runt och var hur glada som helst.
Vi nästan skrek!!
- Wow har brandalarmet gått igång?!! frågade Tim när han kom in i köket
Då såg han att vi hoppade runt och typ dampa sönder.
- wow take it easy. sa han och himlade med ögonen
VI sprang fram till mamma och Maria och kramade om dom och tackade dom så grymt mycket.
Vi skulle åka om 5 dagar vilket menas med att vi ska åka på lördag!!!!
Åååhh det kunde inte bli mer perfekt!
Vi sprang och tog upp våra datorer och uppdatera facebook " London om 5 dagar med den bästa @FannyKraft och one direction biljetter på de kan inte bli bättre! " .
När klockan var runt halv tio åkte fanny och Maria hem.
jag gick in på mitt rum och satt vi datan sen vart jag trött så jag bytte om tog bort mitt smink och la mig i sängen.
Jag läste lite i min bok.
Sedan somnade jag med boken för ansiktet.
 
Fannys perspektiv :
Jag kan inte fatta att jag,Elina,Lin och mamma ska åka till London om 5 dagar! skulle bli sjukt nice!
Jag och mamma åkta från Elina runt halv 10 så vi va hemma ungefär 20 i.
"Hej hur gick det?" fråga pappa när vi kom hem.
"Pappa jag ska åka till London med Elina,mamma och Linn! och sen få gå på one directions konsert!"
"Jag vet gumman, därför jag fråga hur det gick!"
"Jaha, vi vart galna, haha.."
"Kan tänka mig det!"
"Men jag går och lägger mig nu godnatt pappa" sa jag och pussa han på kinden och sen gick jag upp och tog på mig min pyajams och tog fram min data.
Logga in på facebook och skrev "London om 5 dagar med bästa @ElinaCarlson och one direction biljeter, mitt liv är perfekt! + våra dryga brorsor ska inte med!" 
Jag kände att jag vart tröttare och tröttare så stälde alarmet på 7 och sen stängde jag igen datan och släckte lampan och somna direkt.
Nästa morgon vakna jag av mitt alarm,stängde av det gick upp och tog mig ett vitt linne, en röd rutig skjorta och ett par tigsht med hål i och sen fixa jag mig, satte i mitt löshår och sminka mig sen gick jag ner, hm själv hemma,konstigt!
Det låg en lapp på bordet.
"Hej gumman, jag och pappa va tvungen att åka till Stockholm tidigt imorse och din bror är hos mormor och morfar, vi kommer hem imorgon och om du inte vill va själv hemma så kan du nog sova hos Elina, puss!"
Jaha, själv hemma en dag till..igen.
Jag tog fram ett glas jucie och en macka och sen gick jag upp och packa min väska.
När mackorna va klara satte jag mig i köket och tog fram en tidning, eh står bara skit i den! tänkte jag och slängde iväg den och sen så plinga det på dörren, det va Elina.
"Hej, vart är alla?" sa hon när hon kom in.
"Hej, mamma och pappa är i stockholm och David är hos mormor och morfar så har hela huset för mig själv tills imorgon"
"Åh nice!"
"Nej läskigt, snälla kan jag få sova hos dig?"
"Klart du får, du behöver inte ens fråga!" sa hon och krama mig och sen tog vi våra cyklar och cykla till skolan.
Förtsa ämnet va bild, yey mitt favvoämne!
Efter bilden hade vi No, sen matte sen lunch men jag och Elina drog till subway.
"Hej 2 ostbaugetter och 2 vaniljlatte"
"Det blir 60 kronor"
Jag gav henne pengara och sen fick vi våra mackor och gick och satte oss vid ett bord nära fönstret.
"Kan du fatta att vi ska till London om 4 dagar!"
"Nej helt sjukt!" sa jag.
"Längtar som en dåre!"
"Jag med"
Vi satt där inne och sen drog vi till skolan, nästa lektion va idrott, sen hade vi so sen sluta vi.
"Kom vi drar hem till mig och tittar på film resten av dagen/kvällen!" sa Elina och tog min hand och vi gick ut till cyklarna.
"Låter som en bra idé!" sa jag och vi cykla iväg.
"Vilken film?" fråga Elina när vi kommit hem till henne.
"Ta någon bra!"
"Då tar vi "Remember me" sa hon och satte i den i dvden och sen hämta vi godis och cola.
"Åh bästa filmen!" sa vi när det börja.
Vi titta på ungefär 3 filmer till, sen va det kvällsmat.
"Vad blir det för mat?"
"Köttbullar och mackaroner!"
Vi sprang till köket och käka.
"Ska Fanny sova här?" fråga Linn.
"Ja, hennes föräldrar är borta och hon vill inte sova själv, det går väl bra?"
"Självklart att det gör!" sa hon och log mot mig och jag log tillbaka.
Efter maten så gick vi in på Elinas rum och satte oss vid våra datorer.
"Åh kan du fatta att vi ska se dom här?!" sa jag och visa en bild på one direction.
"Nej, ååh Harry är bara så grymt snygg!"
"Har du sätt Zayn då?!" sa jag chockat.
"Haha"
Vi satt och fangirla lite över dom och runt halv 12 så släckte vi med tanke på att det va skola imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback