Loved her first - part 16.

 
Vanessas perspektiv:
 
Jag vaknade av att Jennas klocka ringde.
"Turn it of!" mumlade jag i kudden.
Inget svar, jag stängde av hennes klocka och gick upp och fixade mig : http://www.polyvore.com/cgi/set?id=93938587. Jag gick till min data och såg en lapp ligga på tangentbordet. 
"Two can keep a secret if one of them is dead - A" läste jag tyst för mig själv.
Omg, har A vart här inne i natt!??! Jag hörde nån knacka på dörren och såg att handtaget drogs ner. Snabbt vek jag ihop lappen och la den i min bakficka.
"Goodmorning, sorry didn't wanna wake you up." sa Niall som kom in med Louis tätt bakom sig.
"Well you didn't wake me up. " sa jag .
"Isn't she awake?" frågade Louis.
"Nope, but she will be." sa jag och började hoppa i sängen.
"I*M AWAKE, OKAY!" sa hon irriterat.
"Wow girls don't have a funny morning humor." sa Louis och skrattade.
"Shut up!" sa hon och slängde täcket över huvudet.
"Just get up have you even packed everything yet?"
"No.."
"Well then get up!" sa jag och drog av täcket från henne och la de på golvet sedan gick jag ner till köket och gjorde ordning frukost till oss.
"Do you guys want some breakfast?" frågade jag till niall och louis som följt med ner.
"Yeah sure." sa Niall och log.
"What about the others?" frågade jag.
"I'll go and ask." sa Louis.
Han gick och de va bara jag och Niall kvar. Jag var typ superstressad för allt med A, att A brytit sig in i min lägenhet och att jag inte kunde berätta nånting för Niall.
"Why are you so stressed up?" frågade han och höll om mig bakifrån.
"I'm not stressed up." sa jag och fixade iordning pannkakor.
"yes you are, talk to me." sa han och vände mig om så jag vi stog face to face.
"I can't tell you, okay?" 
"You gotta trust me!" 
"I do trust you, but if i tell you anything about this i'm afraid you'll get hurt!" sa jag med en högre tonart.
Sen kom Louis in och jag fortsatte med pannkakorna.
"They want some breakfast to." sa han och log och märkte spänningen mellan mig och niall.
"What happend?" frågade han.
"Nothing." sa jag och när allt var klart dukade jag fram och ropade alla till frukost.
Under hela tiden vi åt frukost sa jag inte ett ord till Niall. När vi var klara plockade killarna undan och jag och Jenna packade de sista och bar ner våra väskor.
Sedan la vi in väskorna i bilen och killarna skjutsade oss till flygplatsen.
När vi var framme checkade vi in våra väskor och fixade med biljetten. Flyget gick inte fören om en timme.
"I don't want you to leave." sa Niall och höll om mig.
"I know but i have to." sa jag tyst.
"You never told me why."
"Someone broked into my apartment."
"Why didn't you tell me? Now it feels like i have to come with you."
"No please, i don't want you to get into any trouble."
"Why do you always keep saying that?"
"I don't wanna talk about it." sa jag och det pep till i min mobil.
 
From Unknown 07:05am
I'm nowhere but i'm everywhere. Tell him and you're dead. - A
 
"Omg." sa jag tyst för mig själv.
"What is it?" frågade niall.
"Nothing." sa jag och sprang till Jenna och visade henne smset. Vi kollade på varandra sedan kollade vi runt men vi såg ingen som skulle se "misstänksam" ut. Efter en timme var vi tvungna och gå på planet.
"I'm gonna miss you." sa Niall.
"I'll miss you to." sa jag och kramade om honom länge.
"Love you."
"Love you to." sa jag och kysste honom sedan kramade jag om alla andra sedan gick jag och Jenna in på planet och satte oss på våra platser. Då pep båda våra mobiler till.
Både tog upp våra mobiler.
"You're all mine now.." började Jenna
"Kisses.." fortsatte jag.
"-A " sa vi både samtidigt.
 
Jennas perspektiv :
"Omg... Does this mean that A..?" 
"I don't know what A wants but clearly it's us." sa Vanessa och titta på mig. Och sen lyfte planet så vi var tvunga och stänga av våra mobiler.  
Vanessa somna rätt så fort men jag kunde inte sova, allt jag tänkte på va vad A ville med oss.. Vem va ens det här freaket?! 
Till slut så somna jag för när Vanessa väckte mig så var vi framme.
"Where are we?" fick jag fram.
"New York, haha" 
Jag log bara och sen så gick vi ut till flygplatsen och hämta våra väskor och allt gick fram, ingen sms från A. 
Vi gick ut från flyglpatsen och hoppa in i en taxi och Vanessa sa adressen till hennes lägenhet till chauffören som var en gammal man som mest muttra. 
 
Efter ungefär en timme så var vi framme vid hennes lägenhet, som efter sommar även skulle bli mitt boende. 
Vi hoppa ur taxin och Vanessa dag en 20 dollars sedel till karl som sedan åkte iväg fort som fan. 
"I hate the man here." 
"Why?"
"They so disgusting in every single way!" sa hon äcklat och jag skratta och sen vände vi oss om och såg hur det var fullt med polisbilar utanför lägenhets huset och ut från dörren kom en blond tjej gåendes mot oss, hon såg ut och vara i våran ålder.
"Hey Gabbi!" sa Vanessa och sprang fram och krama henne.
"This is Jenna, Jenna this is Gabriella" sa Vanessa och jag sträckte fram min hand men hon log bara och gav mig en stor kram.
"Welcome home" sa hon och skratta.
"Hahah thank's" sa jag och flina.
 
Vi tog våra grejer och gick sedan in i lägenheten och när vi kom in så var det fullt med poliser.
"Can you please just leave, we just arrived from London, you can come back tomorrow!" sa Vanessa och poliserna nicka bara och gick därifrån och Gabrielle stängde dörren.
"So.. I got this note from some random dude." sa hon och jag och Vanessa titta på varandra.
"Let me se it!" sa jag snabbt och ryckte lappen ur handen på henne.
 
If you tell the police about me, you're dead! You know who I'am. -A 
"Omg.." sa jag tyst för mig själv.
"Who gave you this note?!" sa Vanessa snabbt.
"I don't know.. I went to the mall whit Isabelle and when I came back the house was like this and I found the note in you're room Vanessa.." 
"Omg, damn this A!" skrek hon.
"Have you gotten text like this before?!" 
"Yes." vi båda sucka tyst och sen gick vi och satte oss i soffan.
 
"I wanna see my room." sa jag tyst.
"Come on then!" sa Vanessa och reste sig upp och jag följde efter.
Vi gick till sista dörren i lägenheten och hon öppna den och jag steg in i ett rätt stort rum, 3 vita vägar och en havsblå vägg och en stor säng i mitten och sen en till dörr och där inne va min garderob.
"Omg it's so beatiful!" sa jag och satt handen för munnen.
"Hahah thanks" sa Nessa och jag ställde mig på tå och krama om henne. Hatar att hon var längre än mig då det fick mig och känna mig som jag va den yngre.
 
Vi tog våra resväskor och sen la vi in dom i våra rum, klockan var redan halv 11.
"I'm hungry! Someone up for some Mc donalds?" sa jag när vi satt i soffan och titta på ett gammalt avsnitt av Friends.
"I'm in!!" 
Vi gick ut till hallen och satte på oss våra converse och sen tog vi lite pengar och gick ut. Efter 5 minuter så var vi vid ett mcdonalds så vi gick in.
"Hey, Hm three bigmacs, one coke, one fanta, one vanillia milkshake and three Mcflurry daim" sa jag till tjejen i kassan som såg väldigt trött ut.
"Are you eating here?"
"No"
Hon nicka och sen gick hon och fixa allt och efter 10 minuter så kom allt och jag betala och sen börja vi gå hem igen.
När vi kom hem till lägenheten så ställde vi upp allt på bordet sen tog vi kort på det och instagrama det, haha stanard oss.
Okey, what do you want to se?" sa Gabriela som satt framme vi filmer.
"You choose!" sa Nessa och Gabriela satte på en typsikt tjej film, A walk to remember.
"Omg the best movie ever!" sa jag när hon starta den.
 
När filmen var slut så va klockan kanske halv 1 så vi bestämde oss för att gå och sova.
"Goodnight" sa jag och stängde dörren och smsa till Louis.
 
To : Louis x
"Hey darling, have are you? I miss you.. see you in two days! New York is amazing and the apartment is so nice. I love you x" 
Jag stängde av ljudet på telefonen och sen somna jag på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback