Loved her first - part 2

 
Jennas perspektiv : 
Jag vakna nästa morgon, äntligen fredag! tagga party ikväll. 
Jag gick upp och satte på mig : http://www.polyvore.com/cgi/set?id=71179069 och sen sminka jag mig med puder, mascara och ett rött läpstift.
"Godmorning my dear" sa mormor när jag satte mig mittemot henne vid bordet.
"Godmorning, I'm going out tonight and then I stay at Nessa's place"
"Okey, have fun, I gotta go to the salong and fix my hair"
"Okey, se you tomorrow" sa jag och mormor nicka och pussa mig sedan på pannan och sen försvann hon ut.
 
To : Nessa <3.
"Coming to you're place soon x"
From : Nessa <3
"Okey <3" 
 
Jag diska upp tallricken och glaset och ställde in allt i kylen och skafferiet, borsta tänderna och sen tog jag min handväska och gick till henne.
"Hey" sa jag till hennes storebror Mason.
"Hello, she's in her room" sa han och jag log mot han och sen gick jag in till hennes rum.
"Hello daaaarling" sa jag och kasta mig i hennes säng.
"Hey! I just fix my bed and now you're ruined it!"
"Sorry" sa jag och ställde mig upp igen.
"So ready for school?"
"Yes" sa hon och log och vi gick ut till hennes hall och tog på oss våra skor och sen drog vi till skolan.
 
"Okey, my first leason is history and you?"
"Drama!" sa hon och log och vi kramades och sen gick vi till våra lektioner.
"Jenna!" hörde jag Tobys röst säga och jag vände mig om och lite längre bort sprang han emot mig och när han kom kram tog han upp mig och krama om mig.
"Hello Toby!" sa jag och log.
"Hey Jenna" 
Vi gick tysta till lektionen, det fanns alltid någon slags känsla mellan mig och Toby, bara för att vi dejta när vi va 15 till 17 år.
Vi gick in på lektionen och som vanligt så lyckades jag komma försent...hände alltid när jag gick med killar men inte med tjejer, vilket gjorde att jag hade ett hor-rykte.
"Antoher boy today?"
"Shut up Antohny!" nästan skrek jag.
"Wow, take a chillpil girl!"
"Okey, first of all Antohny I know that you want me! second of all you're so full of shit that I don't understand that you got friends!"
"At least I'm not a slut" sa han och då blev det för mycket för mig, jag kasta mig på han och börja riva han i ansiktet och Toby och Jason tog bort mig.
"Mrs Martin! you follow me to the principal's office!"
Jag slet mig ur Toby och Jason's grep och följde efter mr Karim. 
"So Mrs Martin, you beated Antohny in the face?"
"He called me a SLUT!"
"Yeah, I know, let's call you're parents"
"I..don't have any parents" sa jag.
"What?"
"Yeah, they died for many years ago, I live whit my grandmom, but I don't want her to know, please!"
"Okey, fine go back to class" sa han och jag gick ut ur hans rum och gick till lektionen..eller a jag skolkade istället för jag palla inte.
Efter ungefär 3 timmar vid stranden fick jag ett sms från Vanessa.
 
From : Nessa <3
"Where the hell are you?! heard some rumors that you hade to go to the principal's office, call me!"
Jag tryckte in hennes nummer och ringde henne.
"Where are you?!"
"The beach"
"Why?! and why did you have to go to the principal's office?!"
"I don't wanna be in school, because I beated Antohny"
"What?! why?!"
"He called me a slut!"
"Oh....are you coming back?"
"No, I comming to you're place when you have finish school"
"Okey, gotta go my friends waiting on my, love you"
"Love you" sa jag och sen la jag på och satte mig ner igen och börjde spela temple run 2 på mina nya Iphone 5.
 
Vanessas perspektiv:
 
Jag gick till Cat och Jennie som stog och väntade på mig.
"So up for shopping after school?" frågade Jennie.
"Yes! " sa Cat och fnittra.
"What about you Nessa?" frågade Jennie.
"I can't. Me and Jenna gonna go to a party at her friends place." sa jag och log.
"So you're gonna be the youngest." sa Jennie och flina.
"Is not my fault that Jenna and her friends are one year older then me." sa jag och flina.
Klockan ringde och det var dags för vår sista lektion. Vi hade matte.
Lektionen gick sakta men när den entligen var slut så skyndade jag mig till skåpet.
"So Vanessa, wanna hang out after school?" frågade Beck som kom fram till mig. Jag hade aldrig sagt det här till någon inte ens Jenna men jag är nog lite kär i Beck, han var så snygg med sitt svarta hår och perfekta leende!
"Uhm i want to but i can't." sa jag och halvlog.
"Why not?" frågade han och tog tag i min arm då jag precis tänkte gå.
"I'm gonna go to a party with Jenna. " sa jag och log.
"Oh okay maybe another time." sa han och log.
"Yeah bye." sa jag och gav honom en kram innan jag skyndade mig bort mot stranden. Jenna satt fortfarande kvar där.
"You could atleast picked me up." skämtade jag och flina.
"Ha-ha." sa hon iroinskt och flina.
"So what happend between you and Anthony today i mean yeah..." sa jag och lät henne förklara alltihopa.
"Well no sadfaces we got a party to get ready for." sa jag efter en stund och log. Sedan drog vi hem till mig.
"What are you going to wear?" frågade jag och började rota igenom min garderob.
"Uhm a pair of skinny jeans, a cropped top, high heels and a leatherjacket i guess and you?" frågade hon.
"I kind of try to figure that out right now, help me." sa jag och drog henne in i min garderob.
Tillslut hitta vi en party outfit till mig : http://www.polyvore.com/cgi/set?id=71193868
Sedan sminkade jag mig och tillslut var vi klara.
"Wait, no snapback!?" sa jag och tog på mitt huvud.
"No snapback." sa Jenna och flina.
"Are you trying to kill me !??!?" sa jag dramatiskt.
"Come on." sa hon och drog ut mig.
Vi hoppade in i hennes bil och åkte till henne kompis där festen skulle hålla till.
festen var redan i full gång och man hörde basen från musiken långt ifrån huset.
Vi gick ur bilen och knackade på dörren.
Det var hennes vän Toby som öppnade.
"Hi, welcome in." sa han och släppte in oss. Det var inte lite folk där, man fick tränga sig för att komma in.
Tillslut gick vi till baren och tog en varsin drink.
"Should we test Vodka Redbull?" frågade jag och log.
"Yeah sure." sa Jenna och flina.
"2 vodka redbulls." sa Jenna till bartenden.
Han fixade två drinkar snabbt och sedan gav dom till oss.
"Here you go." sa han och log.
Vi gick vidare och mingla runt lite. Vi gick tillbaka till baren och tog en ny drink på drink på drink på drink osv.
Tillslut var vi stupfulla och visste in vad vi höll på med.
Några killar kom fram till oss och sedan kommer jag inte ihåg något mer.
 
Några timmar började jag kvikna till. Jag hade tydligen tuppat av och var inte kvar i Tobys hus det var hos någon annan.
"Jenna?" sa jag och harklade.
Men jag fick inget svar. Sakta reste jag mig upp och såg Jenna ligga däckad bredvid mig. Jag lät henne sova och så kom det en kille med ett välbekant ansikte.
"Good you're awake." sa han och log.
"Excuse me do i know you and where am i?" sa jag och satte mig mot soffan.
"Uhm i'm Liam and you're in my home." sa han och log.
"Wait did you say Liam?" sa jag.
"Yeah why?" frågade han och flina.
"Wait like Payne, Liam Payne?" sa jag chockat.
"Yepp it's me." sa han och log.
"OMG! I'm a huge fan!" sa jag och log.
"Thank you." sa han och skratta lite.
Tillslut kvicknade Jenna till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback