Loved her first - part 5

 
Vanessas perspektiv:
 
Jag vaknade och kände en varm andedräkt andas i min nacke. Jag vände mig om och såg Niall bredvid mig!
Just det vi hade ju blivit tillsammans! Jag tog min mobil och såg att jag hade flera missade samtal och några sms. Alla var från Jenna. Jag fick precis ett nytt sms från henne.
 
*From Jenna❤*
Hi, where were you last night no one was home when i came?
 
*To Jenna❤*
Hi, i'm on my way home.
 
Jag gick försiktigt upp ur sängen och bytte om till mina kläder för jag hade Nialls tröja på mig. Utan att han märkte smög jag ut och började gå hem. När jag väll kommit hem fixade jag mig snabbt sedan gick jag till Jenna. Jag tog fram extra nyckeln som dom hade under en kruka på trappen.
"Hello?" sa jag och la nyckeln på byrån innanför dörren.
"In the livingroom."  hörde jag Jenna säga.
Jag hängde av mig jackan och gick till vardagsrummet och satte mig i soffan bredvid Jenna.
"Where were you last night?" frågade Jenna.
"Uhm with Cat." sa jag tveksamt.
"Oh okay." sa hon och log.
"So what are we gonna do today?" frågade jag.
"Throw a pyjamasparty at your place?" frågade Jenna och såg jätteglad ut.
"yeah that would be awesome, who are we gonna invite?" frågade jag.
"Uhm Jennie, Cat, Josefin and Maria?" sa hon och log.
"yeah i'm gonna call Cat and Jennie right away." sa jag och gick till köket.
Jag slog in Cats nummer och tryckte på ring.
"Hi it's me Nessa uhm I and Jenna gonna have a pyjamasparty tonight at my place wanna come?" frågade jag.
"Yeah sure when?" sa Cat.
"Uhm by 7.00pm" sa jag.
"Okay i'll be there bye!" sa hon.
"bye."
jag la på och ringde upp Jennie och sa samma sak.
"Yeah sure i can come see ya. " sa hon och jag la på.
"JENNA!!!! CAT AND JENNIE COULD COME !" ropade jag och gick till henne.
"Hey, i'm right here no need to scream! but Josefin and Maria could come to" sa hon och flina.
"That's great let's go to my place and planning our party." sa jag och log.
Jenna gick upp och packade sedan drog vi till mig.
"Mum, we're gonna have a pyjamas party tonight." sa jag och log.
"Okay anything i have to buy i'm going to the store?" frågade min mamma.
"Yes. Snacks, something to drink, new pyjamas and party stuff." sa jag och log.
"Do you really need a new pyjamas again?" frågade mamma och suckade.
"Yes, Mason touched my pyjamas this morning so yes i need a new!" sa jag.
"Okay see ya soon." sa mamma och pussade mig på kinden och kramade Jenna.
 Vi satte oss och tittade igenom vilka filmer vi skulle se.
Efter en stund kom mamma hem.
"Honney i got your stuff." sa mamma och vi gick till henne i köket.
"I got you and Jenna new pajamas. " sa mamma och gav oss en varsin påse.
Jag tog upp och tittade på min pyjamas det var ett rosa linne och shorts och ett par uggs i. Jenna fick exakt likadant fast ett blått linne.
"Matching pajamas!" sa vi samtidigt och skrattade.
Klockan var redan 6.00pm!!! Vi bytte om och fixade våra hår: http://www.polyvore.com/cgi/set?id=77709070.
 
Jennas perspektiv :
När vi fixat oss så gick vi ut till hennes kök och fixa med chipsen och drickan och det och när klockan va 6.45 pm så ringde det på dörren.
"Hey!" sa vi och krama om Cat och Jennie som kom först.
"Hey" sa dom och log och sen gick dom in och tog av sig sina ytterkläder.
Vi gick in till köket och efter 5 minuter så ringde det på dörren igen och det va Josefin och Maria.
"Heey!" sa vi och krama dom också.
"Hey" sa dom och sen gick vi upp till Nessas rum och dom fick lämna deras väskor och sen bytte dom om till sina pyjamaser och sen gick vi ner till deras biorum.
"Mum!" 
"Yes?" sa Nessas mamma och kom in ditt.
"When do the pizza come?"
"I just called so I'm going to get them now"
"Good" sa vi alla och sen börja vi asgarva.
 
"Nessa, the pizza are here!" ropa hennes mamma och vi alla sprang in till köket och där stog det 5 pizzor, 2 med bara skinka och ost, 1 med kebab och 2 med ananas på.
"I want a slice from that!" sa jag och peka på kebaben och Josefin gav mig en bit av den.
"Thanks sweetie" sa jag och hon log mot mig och när alla tagit en pizza så gick vi tillbaka och sen kom hennes bror med pizzorna.
"Thank you Mason" sa jag och han log genarat mot mig.
"It's sick that h's sooo in to you!" sa Nessa och vi alla börja as garva.
"I think it's kinda cute" sa jag och dom alla titta på mig.
"Ohh you have something in him to?!"
"Haha no, I still in love whit Louis!" 
"Oh by the way , how was you're date yesterday?"
"Omg it was soo wonderful! How did it go whit Niall?" sa jag och Nessa blev genast röd i ansiktet.
"Omg! You sleept over there!"
"Yes" sa hon och blev ännu rödare.
"And you and Niall.."
"Yes were a cuople!"
"Omg I knew it!!!" sa jag och typ hoppa på henne.
"But I don't know... If it what I want."
"Why not?!" sa Cat.
"I don't know.. It just feels to early to be togheter, I just meet him like 2 times."
"Love at first sight?" sa jag chockat.
"Yeah that's right" sa hon och log och sen fortsatte vi titta på filmerna och runt halv 5 så låg vi alla och sov som stockar på golvet i biorummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback