Loved her first - part 14.

 Jennas perspektiv :
Åh kan inte fatta att jag skulle ta studenten idag!! Det va sjukt! Sen skulle Vanessa kom hem idag, efter 4 långa och jobbiga månader. 
"Darling?" hörde jag Louis röst bakom badrumdörren. 
"Yes?"
"I need to talk to you." sa han allvarligt och det bildades en klump i magen och jag gick upp ur badkaret och virade en handduk runt mig och gick och låste upp och han tog sig in.
"Have you hurt youself?" sa han allvarligt och håll i ett av mina rakblad.
"Where did you found this?! it's mine!" sa jag och ryckte den ifrån han.
"Harry found it.. in the other bathroom, he was looking for a tassel and he found this and gave it to me." han titta ner i marken och jag såg en tår rulla ner från hans kind sen stanna hans blick upp på mina fotleder.
"You did it. You promised me not to!" han titta upp och jag såg hur fler och fler tårar rulla ner.
"Please Louis.. I'm soso sorry." försökte jag men han vände bara på klacken och gick ut och smällde igen dörren och jag hoppa till lite av smällen och sen satte jag mig ner på golvet och börja böla. 
 
"Why are you crying?" hörde jag sen en bekant tjejröst och jag titta upp och såg Vanessa stå där.
"Oh Vanessa." sa jag bara och hon satte sig brevid mig.
"What happend?" sa hon allvarligt och jag berätta allt, från när jag träffa Toby till nu.
"Damn.. what I wish I was here for you." sa hon och jag titta upp på henne och jag såg att hon grät.
"No please, I'm so sorry" sa jag och hon krama om mig och sen sa hon
"Now you need to get ready. You need to be in school in 2 hours" hon tog min hand och hjälpte mig upp och sen så hämta hon en stol.
"Sit, I'm gonna fix you hair" hon peka på stolen och jag satte mig ner och sen så börja hon borsta igenom det. Hon tog fram locktången och börja locka det men lät en slinga vara som hon sedan flätade och spände sedan fast den på sidan av håret med hjälp av ett hårspänne.
"Done!" sa hon nöjt och jag titta mig i spegeln.
"I feel beatiful." sa jag tyst.
"You are beatiful!" hon krama om mig bakifrån och jag kände mig så lycklig att ha en vän som henne!
"Okey, let's go to the makeup!" hon vände på stolen och granska sedan mitt ansikte.
"Hm, let's se.." sa hon och börja peta runt i mitt ansikte medans jag fick ett flin i ansikte och börja sedan asgarva och det smitta av sig så Nessa börja och garva och just då gick Zayn och Liam förbi.
"What so funny?" sa dom och titta in genom dörren.
"GO!" skrek Vanessa och smällde igen dörren.
"Wow, why?" sa jag chockat.
"They can't se you now, Soon!" sa hon och log och jag log bara tillbaka och sen börja hon sminka mig.
 
"Tadaa" sa hon och tog fram en liten spegel och höll den framför mig.
"Wow, thanks" jag krama om henne hårt och jag kände hur mycket jag verkligen saknat henne.
"I missed you so much."
"I missed you to, but now you need to focus on geting ready!" sa hon och vi smög in på mitt och Louis rum och hon gick fram till fodrallet där min klänning låg och drog ner dragkedjan och man hörde ett "oh" från hennes mun.
"Wow, who bought you this?"
"Guess one time" hon skratta bara och sen tog hon ut den babyblåa klänningen och la den på sängen medans jag gick in i min och Louis garderob och hämta ett par underkläder. 
När jag kom ut igen så gick jag fram till klänningen och drog lätt på mig den och sen knäppte hon dragkedjan och jag vände mig om och titta in spegeln.
"I never felt more beatiful." sa jag och log mot min egen spegelbild och Vanessa luta sig mot min axel.
"I need to teel you something." sa hon.
"Wait what?" sa jag chockat och hon tog fram ett brev.
"What?" sa jag chockat när det stog Juliard på fram sidan.
"Open it.." 
Jag tog emot det med skakiga händer och öppna det försiktigt.
"Congratulations Jenna Martin. You've got in to Juliard dance and model line." 
Jag kunde inte fatta det.
"Omg!" sa jag chockat och titta upp på Vanessa.
"Did you know about this?"
"Yes, they gave me the leater"
"I can't believe it" sa jag bara tyst och tog handen för munnen.
"Don't start to cry!" sa hon och jag höll tillbaka tårtarna och sen tog jag på mig mina vita klackskor och vi gick ner till killarna som satt i soffan.
"Wow, she's beatiful" sa Harry och då reagerade alla och när Louis såg mig ställde han sig upp och gick fram till mig.
"Wow.. you're the most beatiful women I have ever seen" sa han och kysste mig och jag kände hur jag vart röd om kinderna.
"Ehm, I need to tell you something" sa jag när han kyst klart mig och nu stog han brevid mig och höll mig i handen.
"I got in to Juliard" sa jag och alla kolla chockat på mig.
"Really?!" sa Liam.
"Yes!" 
"Omg I'm so happy for you sister!" sa Harry och kom och krama om mig.
"Haha thank's" sa jag och sen kom dom andra och krama mig.
"But that means that I'm need to move to New York" 
"I know.." sa Louis och kysste mig och sen vart det bråttom för jag skulle va vid skolan om 20 minuter så alla skynda sig ut i bilen och sen åkte vi iväg.
 
Vanessas perspektiv:
 
Åååh det kändes så skönt att äntligen vara tillbaka i London där alla mina nära och kära var.
När vi kom fram till hennes skola släppte vi av henne och hon gav mig en kram sedan gick hon till sin klass och vi åkte och hittade en parkering. Jag tittade upp på Niall som jag satt bredvid och han hade en bekymrad blick.
"What's wrong?" viskade jag.
"Nothing." svarade han iskallt utan att ens utan att ens ge mig en blick.
Varför betedde han sig sådär? Aja jag försökte få bort det från mitt huvud men jag störde mig på det men idag är det Jennas dag så det var det jag tänkte fokusera mig på.
Tillslut hade vi hittat en parkeringsplats och vi började gå mot skolan då jag tänkte ta tag i Nialls hand drog han snabbt undan den. Jag tittade på honom men han tittade bara rakt fram då gick jag bredvid Zayn och Harry istället.
"Hey what's wrong with Niall?" frågade jag tyst så inte Niall kunde höra.
"Somethings wrong with him?" frågade Zayn.
"Yeah he won't talk to me and when i try to hold his hand i just pull his hand away." 
"He was not wierd before we picked you two up." sa Harry innan vi kom fram.
Vi gick och satte oss på några stolar sedan började allting. Det kändes som jag skulle somna men sen kom dom till Jennas klass som var den sista. När alla hade fått sina diplom så kastade alla avgångselever sina hattar upp i luften och jag sprang fram till Jenna och kramade henne.
"You made it!" sa jag glatt.
Efter det gick hon tillbaka till sin klass och vi hämtade bilen. Efter en stund var hon klar och vi åkte till mitt hus eftersom det kanske inte var så bra om alla visste vart killarna bodde och har hört att jenna och hennes mormor inte kommer så bra överens.
När vi var framme så hade alla redan kommit och alla grattade Jenna sedan sprang vi till mitt rum och bytte om till något mer vardagligt : http://www.polyvore.com/untitled_126/set?id=91604792.
"Nice dress, you picked it without me i'm impressed." sa Jenna och flina.
"Still got my converse." sa jag och log.
"Ofcourse..." sa hon och sedan gick vi ner igen till alla.
Vi minglade runt lite sedan gick jag till Niall som hade ett leende på ansiktet sedan när han såg mig försvann det.
"Niall we need to talk." sa jag.
"We got nothing to talk about." sa han och försökte gå ifrån mig men jag greppade tag i hans hand.
"Yes we do." sa jag allvarligt .
"Fine." sa han och vi gick till ett mer privatställe.
"what do you want?" sa han för att bryta tystnaden.
"To know why you are acting like this!" 
"Acting like what?"
"Niall, you know what i'm talking about."
"i got a pic from someone, it was you and girl making out." 
"It was a game ! Truth or dare!"
"You are straight right?" sa han.
"Yes ofcourse i am! We played a game with some guy friends would you rather have a pic of me sitting in my underwear in front of them?!" sa jag argt  och tänkte gå därifrån men Niall lät mig inte.
"I'm sorry Vanessa, you know i'm a very jeoulus guy i can't stand the idea of you doing this with other people even if it's just a game okay? I'm sorry." sa han och tog tag i mina händer.
"Niall, i need to know who sent you that picture." sa jag
"It was from unknown." sa han.
"Are we okay?" frågade jag nervöst och tänkte på smset jag fick igår, denna människa menade verkligen allvar.
"yeah i guess." sa han och drog in mig till en kram.
Jag kramade om honom hårt och ville inte släppa taget.
"OH  there you are, we've been looking for you." sa Jenna som kom med Zayn.
"Is everything okay?" frågade Zayn.
"Yeah everythings fine. Come on Niall." sa jag och tog hans hand sedan gick vi till alla andra.
Efter några timmar hade alla gått hem.
Det var  bara jag, Jenna och killarna kvar. Mamma, pappa, justin och mason hade lovat att inte vara hemma ikväll.
"So how does it feel to graduate?" frågade jag och log.
"Amazing!" sa hon och log.
"Yeah i have to wait another year." sa jag 
"Yeah soon my baby's a big girl." sa Niall och pussade mig på kinden.
Sedan plingade det till i min telefon. Det var ett sms från unknown.
"Who was it from?" frågade Jenna.
"Oh just my mom." sa jag tveksamt.
Jag öppnade meddelandet och läste det och vek undan mobilen så ingen annan kunde se det.
 
From: Unknown 11:37pm
You won't be his baby for that long... - A
 
Jag kollade på smset länge med en rädd blick. Nu hade den lagt till en signtur som A också, vad skulle de betyda?
"Hey Nessa, are you okay?" frågade Harry.
Jag fick inte fram något svar utan stirrade bara på min mobil.
"Hey nessa!" sa Liam.
"Oh yeah i'm fine." sa jag och låste min mobil och klistrade på ett fejkat leende.
"Are you sure?" frågade Liam.
"Yeah." sa jag.
Just nu ville jag helst va ensam men jag kunde inte skicka ut alla. Vem nu den där A var så skulle den inte få komma undan med vad den nu ville få gjort! men just nu allt jag var, var livrädd för vad hon/han skulle göra.
"I'm tired i'm think i'm gonna get to bed." sa jag och reste mig upp.
"I'm coming with you." sa Niall och log och reste sig upp och följde efter mig.
"Goodnight." sa jag till alla och gick till mitt rum och bytte om och la mig under täcket med Niall bredvid mig.
"Goodnight." sa jag till Niall och kysste honom.
"Are you okay?" frågade han.
"Why does everybody keep asking me that?" 
"I don't know sorry goodnight love you." 
"Love you to." sa jag och vände mig med ryggen mot honom och han la sina armar runt mig.
Den enda saken som gick runt i mitt huvud just nu var den där freaking A. 
Jag försökte sluta tänka på det och somnade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback