Loved her first - part 10

 
Vanessas perspektiv:
 
Jag vaknade av att solljuset lös in i rummet. Klockan var bara åtta.. Jag försökte somna om men det gick inte.
Så istället gick jag upp och började fixa mig http://www.polyvore.com/cgi/set?id=84544451. När jag var klar så gick jag ner och åt frukost. Idag var det onsdag vilket var en skoldag som började runt tio så det var lungt. Mason hade redan dragit till skolan men Justin var hemma. På köksbordet låg de en lapp.
'Goodmorning! Take Justin to kindergarten, you've got a letter it's right next to this. I think you'll be very happy! Love - Mom."
Jag la ner lappen och tittade i kuvertet som låg bredvid lappen.
Det var från Julliard. Skolan jag drömt om att komma in på, inte ens Jenna visste att jag hade sökt till den.
Jag läste allt och mitt i allt stannade jag upp vid en mening. 'Congratulations Vanessa. You've got in to Julliard Music Line.' Det var sjukt, den skolan jag velat gå på enda sen jag var liten! Sedan stog det massa om boende och när jag senast var tvungen och flytta vilket var... i morgon... Sedan ringde min telefon, de va mamma.
"Hi mom." sa jag
"Hi, did you see the letter?" frågade hon.
"Yeah i did, i can't believe i got in. " sa jag glatt.
"I'm so proud of you honney!" sa mamma.
"But i have to leave tomorrow if i want to start in that school." sa jag.
"I've already bought you a planeticket, it's in the envelope." sa mamma.
"Okay i guess i have to start packing, bye." sa jag och la på. Fort gick jag in i mitt rum och började packa alla kläder, skor, smink, hårprodukter, stylingprodukter och massa sådant. När jag var klar var klockan redan kvart i tio så jag  började snabbt gå mot skolan. Idag gick jag inte med Jenna eftersom hon började senare än mig. När jag kom dit stog Beck och väntade på mig.
"Hurry up!" sa han och log.
"You didn't have to wait for me." sa jag och flinade.
"Ofcourse i had to." sa han och log sedan gick vi in till vår lektion.
När den var klar mötte jag Jenna som precis kommit till skolan.
"Hii!" sa hon och kramade om mig.
"Hey." sa jag och log.
"What is it?" frågade hon.
"Oh uhm nothing." sa jag och log igen.
"yes there is something." sa hon.
"We'll take it after school with the boys." sa jag och log sedan drog Cat med mig till nästa lektion.
det var matte. När den var klar så hade vi lunch men det var ingen god mat i skolan så vi gick ut och käkade jag, Cat, Jason, Beck och Jennie.
"uhm guys i have something to say." sa jag medans vi väntade på maten.
"you can tell us everything." sa Cat.
"Uhm i don't know how to say this but...i got in to Julliard." sa jag och halvlog för dom visste inte att skolan låg i New York...
"What? That's awesome congrats!" sa dom och kramade om mig.
"Well there is a thing about that, the schools in New York." sa jag tyst.
"IN NEW YORK?!" sa dom chockat.
"So i'm moving tomorrow." sa jag och lagomt kom maten.
"So you're not gonna stay here in London?" frågade Beck.
"No i'm afraid i won't because this is my dream to get in to the Music line there and now i have the chance!" sa jag.
"I totally understand you, but it's really sad you're leaving." sa Jennie.
Sedan åt vi och när vi skulle hem sa jag:
"DON'T tell Jenna about this." 
Resten av dagen fick alla elever ledigt på grund av att lärarna skulle någonstans så jag och Jenna drog till killarna.
"are you sure you can go in there even if Niall's there?" frågade Jenna.
"Yes ofcourse" sa jag och vi gick in.
Vi hälsade på alla och det vart lite awkward när jag hälsade på niall men det gick väll helt okej.
"So there is something i need to say." sa jag.
"What is it now?" frågade Louis med Jenna i knät.
"I've got in to a school called Julliard." sa jag och halvlog.
"You've got in there? That's great!" sa Jenna och kramade mig som inte förstog att jag skulle flytta.
"But i'm moving to New York tomorrow morning." sa jag och det var knäpptyst.
 
Jennas perpskektiv :
"What?" sa Louis och jag kände hur hela min värld lyftes upp och ner på 2 sekunder.
"I think I need to throp up." sa jag och gick med snabba steg mot toaletten, stoppa 2 fingrar i halsen och spydde upp allt jag hade. 
"I'm so sorry Jenna. But it's my biggest dream!"
"Go away." sa jag bara lågt.
"I know you have done it. Stop torture yourself!" sa hon argt och jag låste upp dörren.
"I want to be a fucking model! I have no choise! And you? How can you just leave?! It's so unfear and you don't even think about me?! What I'm going to do?!" skrek jag och tårarna bara spruta ner för mina kinder.
"I'm sorry. But I have to go, goodbye Jenna." sa hon och gick.
"Just go! like always! Run away when trouble comes around! Be a coward!" skrek jag och hon vände sig om och gick tillbaka.
"You have no idea of what I been through the last day's in my head!"
"You have a family that's love you! My grandmom has kick me out, my parent's are dead and I live in a freaking motel and all you think about is you'reself! GO! JUST GO!" 
Inget mer sas utan man hörde bara en dörr smälla igen och sedan mina kraftiga andetag.
"Darling?" sa Louis och satte sig ner brevid mig och förskte hålla om mig men jag slet mig ur hans grepp, sprang till dörren och sprang efter Nessa.
"Nessa please, I'm sorry! Please!" skrek jag och hon vände sig om och jag såg hur hennes ögon var blanka av tårar.
"The words you say in there really hurted me. I don't understand how you could."
"I'm sorry, I didn't mean it, I was sad, angry, hurted! I don't want you to leave you have to understand that! You're the only friend I have now."
"Where are the other?"
"They left me when they fint out I started to hang out whit the boys and that me and Louis are a cuople. The same whit my grandmom, You're the only one who never leave me and now you are."
"I'm sorry Jenna, but I have to. You're where the one who told me to never give up my dreams and now I'm gonna live my dreams! But I promise to come and visit you soon." sa hon med gråten i halsen och jag krama om henne och grät.
"I love you little sister."
"I love you to  big sister."
Jag såg hur hon hoppa in i hennes föräldrars svarta bil och åkte iväg och jag sjönkt ihop på marken och drog mina knän mot kroppen och stoppa ner ansiktet mellan knäna och börja störtböla.
"Darling" sa Louis och satte sig brevid mig och höll om mig och nu var jag för svag för att bry mig.
"She is gone." sa jag.
"She's not dead"
"It feels so.. My heart is in two pieces now."
Han sa inget utan fortsatte bara krama om mig.
 
From : Nessa <3
"Hey, I'm here now and the city is great! But it would be more awsome if you where here! I'm coming to you in a month and then I have great news for you! Love you x."
To : Nessa <3
"Hello! Oh I really miss you and I have moved in whit the boys, they said is was a risk to let me live alone.. I love you so much x" 
 
Det hade nu gått några månader och Vanessa var äntligen på väg hem! Jag,Louis och Niall åkte mot flygplatsen och jag satt brevid Louis och hoppa upp och ner.
"Haha calm down honey!" 
"I can't Nessa is coming home and I sooo exited!!" 
"I can se that" sa Niall och skratta sitt underbara skratt.
När vi kom fram till flygplatsen så gick vi in och satte oss utanför hennes gate och 20 minuter senare så kände jag hur någon peta mig på axeln och jag vände mig och såg Nessa där! 
"Oh Nessa!" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback