Stole my heart 31

 
elinas perspektiv:
 
Jag såg killarna ligga utspridda på golvet helt utslagna och barnen bredvid. Jag hyschade åt Fanny och tog en bild. Vi fnissade sedan tände vi lampan i taket och alla vaknade.
"Really?!" sa Harry och flina.
"We're home." sa Fanny och log.
Harry la sig ner igen och vi satte oss i soffan med våra shoppingpåsar.
Jag och Fanny tittade på varandra och log sedan hoppade vi på alla killarna så dom skulle vakna.
Dom började genast kittla oss så vi typ dog sen gick jag och mata Sophia.
När jag hade matat henne gick jag upp och la henne i hennes säng sen somnade hon. Då gick jag ner till alla andra igen. Dom satt och lekte med Jason och Kelly.
"Hi darling." sa Harry och log.
"hi." sa jag och satte mig bredvid honom.
"Had a good shopping day?" frågade han och la armen runt mig.
"Yes!" sa jag och pussade han på kinden.
"What have you done when we were gone?" frågade Fanny och log.
Killarna tittade på varandra och flina.
"you played fifa, huh?" sa jag och flina.
"Maybe...." sa Zayn och flina.
"I hope you took care of the kids to." sa Fanny.
"Yes ofcourse!" sa Zayn och pussade henne på kinden.
"I think i'm going to bed, i'm sooooo tired." sa jag och reste mig upp.
"I'll follow you." sa Harry och log.
Jag kramade om alla andra och sa godnatt sedan gick vi upp.
Jag bytte om till min pyjamas och satte upp mitt hår i en toffs och tvättade bort sminket.
Sen la jag mig i sängen.
Efter en stund kom Harry och la sig bredvid mig.
"You're beautiful." sa han och log.
"Aw i love you." sa jag och kysste honom.
"I love you to." sa han och log.
"Goodnight." sa jag och släckte lampan sedan somnade jag.
Efter några timmars sömn vaknade jag av att Sophia skrek. Hon var säkert hungrig.
"Harry..." mumlade jag.
Men han reagerade inte ens. Jag suckade högt och gick upp för han skulle inte göra det. Jag sprang ner och hämtade lite mat till henne och sedan sprang jag upp och matade henne. Då vaknade Harry.
"Can i help?" mumlade han trött.
"Yes you could!" sa jag lite irriterat.
"Sorry." sa han och gnuggade ögonen.
När jag matat henne la jag ner henne i sängen igen och hon somnade om på en gång.
"Harry we're getting married tomorrow and you haven't even helped with Sophia at the nights." sa jag tyst så ingen skulle höra.
"I'm really sorry. After tomorrow i promise i help with whatever you say." sa han och log.
"Good, but if she scream more this night you'll take her." sa jag och la mig i sängen och somnade om.
Jag vaknade på morgonen runt sex då min väckarklocka gick. Jag och Fanny hade mycket att göra idag.
Jag tog på mig mjukiskläder och käkade frukost sedan drog jag och Fanny och fixade naglar, håret och sminket.
Det tog några timmar sedan åkte vi dit vi skulle ha bröllopet och började fixa oss. 
"Elina?" sa en bekant röst.
Jag vände mig om och såg att det var mamma.
"Mamma?" sa jag försiktigt och log.
Jag sprang fram till henne och kramade om henne länge. Sedan såg jag Tim bakom.
"Tim!" sa jag och sprang och kramade om honom länge.
"Jag måste göra mig i ordning." sa jag och gick tillbaka och tog på mig min vita fluffiga böllopsklänning.
 
Fannys perspektiv :
"Elina!" 
"Ja?"
"Kan du fatta att vi ska gifta oss idag?!"
"Nej"
"Inte jag heller!" sa jag och vi båda log.
"Hur ser jag ut?" sa jag när jag hade tagit på mig min klänning.
"Fantastsik! jag då?"
"Du är så sjukt vacker" sa jag och hon log.
 
Efter några timmar så va det dags..Jag och Elina knöt ihop våra händer och gick ut i kyrkan och såg våra stiliga män stå där framme och våra föräldrar va här. Allt va så perfekt!
"Elina Sylvia Margareta Carlsson do you take Harry Edward Styles to you're husband and love him forever?"
"Yes"
"Harry Edward Styles do you take Elina Sylvia Margareta Carlsson to you're wife and love her forever?"
"Yes"
"You can now kiss you're brid" Dom kysstes och jag kände att jag fick en liten tår i ögat.
"Fanny Elisabeth Kraft do you take Zayn Javadd Malik to you're husband and love him forever?"
"Yes"
"Zayn Javadd Malik do you take Fanny Elisabeth Kraft to you're wife and love her forever?"
"Yes"
"You can now kiss you're brid" han kysste mig och jag fick fortfarande fjärilar i magen när han kysste mig.
Vi gick tillbaka till vårat hus och alla gäster kom och vi tog fram all mat och Niall vart som galen.
"Niall, calm down!" sa Harry och Niall skämdes lite.
"I'm sorry.." sa han.
Vi alla satte oss ner och börja käka och det va flera stycken som höll tal och så vidare.
"Fanny" sa mamma efter ett tag.
"Ja?"
"Kan du följa med mig ut ett tag?"
"Visst" sa jag och följde med mamma ut till altanen.
"Förlåt för att jag och pappa var så hårda mot dig när det kom till Zayn...vi ville bara ditt bästa"
"Jag vet mamma, jag vet, jag älskar er fortfarande och jag kommer åka hem och hälsa på er mycket oftare nu!"
"Va bra, det är så tomt hemma nu när Daniel....är död"
När mamma uttrycke dom orden kände jag en klump i halsen och börja gråta.
"Förlåt, gråt inte, idag är det din dag du ska va glad!"
"Mm.." sa jag och torka tårarna och krama om mamma och sen gick vi in igen.
Runt halv 1 så hade alla gäster åkt hem och vi plocka undan allt och sen krama vi om varandra och sen gick jag och Zayn upp på vårt rum och la oss i sängen.
"I love you Fanny"
"I love you to Zayn"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback