Stole my heart 30

 
elinas perspektiv:

Fanny hade gått och lagt sig men jag satt inne i lekrummet med Jason och Sophia. Dom lekte med varandra.
Jag tänkte på vad Niall hade gjort mot mig och att Harry SLOG honom!
Det värsta var att Harry inte trodde på mig...
Harry och Liam kom in genom ytterdörren då dom vart och handlat. Jag tittade på dom men harry ignorerade mig och gick på en gång. Jag tittade sårat ner.
"I'm coming soon." sa jag och la både Jason och Sophia i lekhagen.
Jag gick ut till köket där Liam ställde in varor i kylen.
"Liam, can i ask you something?" frågade jag.
"Yeah sure." sa han och vände sig mot mig.
"Why does Harry hate me, i didn't do anything." sa jag och tårarna började komma men jag hållde tillbaka.
"He doesn't hate you." sa Liam och la sin hand på min axel.
"Why does he ignore me?" frågade jag.
"Go talk to him, i'll take care of the babies." sa han och log.
"Really should i?" sa jag försiktigt.
"Yes ofcourse that is the only way you can sort this out and maybe you should talk to Niall first." sa han.
"Yeah you're right." sa jag och gick till nialls rum och knackade på.
Men ingen svarade, då ppnade jag dörren försiktigt och tittade in.
Han låg på sängen och gjorde ingenting.
"Niall?" sa jag försiktigt.
"What?" sa han snabbt.
"I'm sorry for what happend between you and Harry , i promise he don't hate you! " sa jag och satte mig på sängen bredvid honom.
"Yes he does, just because i kissed you i didn't know why i did you have to convince Harry that i didn't do it on purpose." bad han.
"I'll try he have to forgive me first, i'm going to talk to him." sa jag och gick därifrån.
Liam hade gått till barnen och satt och lekte med dom.
Jag gick upp till Harry men han bara ignorerade mig.
"Harry you have to listen to me!" sa jag innan jag märkte att han hade hörlurar i öronen.
Jag gick fram till honom och drog ut hörlurarna och han tittade argt på mig.
"What?" sa han bitchigt.
"You have to listen to me!" sa jag.
"Why would i do that?" sa han och tittade inte ens på mig.
"Gosh, your unbeliveble. You can't even trust your girlfriend I didn't kiss him, HE kissed ME!" sa jag irriterat.
"I saw it with my own eyes, you're as gulity as him." sa Harry och ställde sig framför mig.
"But you don't have to go and hit him!" sa jag.
"He can't kiss my girl, don't you know i want you all for myself!" sa han och började gå runt i rummet.
"Yes i know. But it was a mistake, it will never happen again. I love you Harry, they're my friends!" sa jag.
Han ställde sig framför mig och kysste mig.
"I believe you." sa han och log.
"Why did you argue about it then?" frågade jag.
"I just wanted to here you say that." sa han och log och kysste mig igen.
"But seriosly go and say sorry to Niall!" sa jag bestämt.
"no." sa han och la sig i sängen.
"You two are best friends you can't fight forever and you hit him so go tell him you're sorry!" sa jag och pekade mot dörren.
"You're really good at this." sa Harry och flina och försvann ut till Nialls rum.
Medans dom snackade gick jag ner till barnen och Liam igen.
"How did it go?" frågade han.
"Good, he's gonna talk to Niall." sa jag och pussade Sophia på kinden.
Både Sophia och Jason gäspade.
"I'm gonna but these two to bed." sa jag och bärde upp både Sophia och Jason.
Jag gick in till Fannys rum och la Jason i hans säng sedan gick jag in till mitt rum och bytte kläder på Sophia till hennes pyjamas och pussae henne på pannan.
"Goodnight sweetie." sa jag och log.
"mommy!" sa hon och log. Åååhh det var hennes första ord!
"What did you say honnney." sa jag och log.
"Mommy!" sa hon och pekade på mig. Efter en stund somnade hon och Harry kom in i vårt rum.
"You know what?" sa jag och glatt och kramade Harry.
"What?" sa han och log.
"Sophia said her first word!" sa jag och log.
"And i missed it?!" sa han dramatiskt. Jag bara skrattade åt honom.
Jag bytte om till min pyjamas sedan la jag mig i sängen och somnade.
 
Fannys perspektiv :
Jag vakna mitt i natten av att Kelly skrek och jag vände mig om och såg att varke Zayn eller Jason va i rummet, hm.
Jag tog Kelly i min famn och tystade henne innan jag gick ner och fick se Zayn och Jason sitta ute på altanen.
"Hey" sa jag och satte mig brevid Zayn och börja mata Kelly.
"Hello daling" sa han och log.
"Why are you up now, the clock is 5?!" sa jag chockat.
"He wake up, he's got fever so I got out whit him and he fall asleep as fast as we came here, but it was so nice to sit here so I decied to stay" sa han och log och jag titta på Jason som sov sött i hans famn.
"Okey..can you follow me up, I miss our little cuddels" sa jag bet mig lite i läppen och Zayn titta på mig och log och vi båda gick upp, la småttingarna i deras sängar, sen la vi oss och jag la mig så nära Zayn att det inte fanns nå mellanrum mellan oss och efter några minuter så sov vi båda sött.
Nästa morgon vakna jag run 8 av att både Kelly och Jason skrek.
"Zayyyyn!" sa jag och skaka om Zayn så han vakna och han tog upp Jason medans jag tog Kelly och vaga henne runt i rummet och sen så mata jag henne med mjölk, sen gick vi ner.
"Oh godmorning, did the kids sleep well?" sa Niall och skratta.
"Shut up, shut up, shut up, SHUT UP NIALL!" skrek jag och han titta bara på mig och jag la ifrån mig Kelly på soffan och sprang in på toan och börja gråta.
"Darling?" hörde jag utifrån.
"Get away from here Zayn.." sa jag.
"Please open"
"No" sa jag men efter att han hade stått där ute i några minuter öppna jag och han kom in och stängde dörren.
"Honey, what's going on?" sa han.
"I don't know...I feel lost, I don't feel like home here, I'm not one in the gang...I'm tired of Jason and Kelly, they making me tired and then...we are so many here, I can't stay here Zayn...I'm sorry.." sa jag och titta ner i marken.
"So you're moving out?!" sa han och jag titta på han och han grät.
"I don't know..." sa jag.
"You can't!" sa han.
"Why?" 
"We need you!" sa han och efter en halvtimmes diskuotion så beslöt jag mig för att stanna ändå.
"Finally!" sa Niall.
"I'm sorry Niall, I'm tired, It's hard to be a mum and I know I'm not the best, but I'm trying.."
"It's fine" sa han och krama mig och sen kom Elina ner.
"Fanny" sa hon.
"M?" sa jag och titta på henne.
"Kan vi shoppa idag?"
"J-A! Det behövs!" sa jag och vi snabba oss att byta om och sånt där och snart så var vi på shoppingcentrumet medans killarna tog hand om barnen.
"Åh det känns som gammla tider!" sa jag och log.
"Ohja, saknar våra shoppingturer!" sa Elina och jag nickade och sen gick vi in till victorias secret och köpte underkläder, sen gick vi in på mac och massa andra ställen och till slut kom vi in på en uggs affär och vi sprang till barnuggsen.
"Omg, kolla dom här!" sa Elina och höll fram ett par vita uggs.
"Åh dom skulle va såååå söta på Sophia!" sa jag och Elina log.
"Och du borde defenetivt köpa dom här till Kelly!" sa hon och tog fram ett par leopardmönstrade uggs.
"Ja, skit söta ju!" sa jag och vi gick och betala uggsen, sen gick vi till en salladsbar.
"Hello, what do you wanna order?" sa servitrisen.
"Hm a chikensallad and a still water please" sa jag.
"Same for me, but I take bubel water whit lemon" sa Elina och log mot henne och 20 minuter senare kom maten och vi käka det och prata på som gammla goda dagar.
"Jag kan inte fatta att vi ska gifta oss nästa vecka!" sa Elina.
"Inte jag heller! jag är så sjukt lycklig med Zayn!" 
"Och jag med Harry!" sa Elina och när vi käkat klart så bestämde vi oss för att åka hem och när vi kom hem så låg alla killarna och barnen utspridda i vardagsrummet och alla låg och sov och jag och Elina fick ett gott skratt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback