Loved her first - part 12

Jennas persktiv :
Dom här 3 dagarna hade gått så fort att jag knappt hunnit tänka på att Vanessa faktiskt ska lämna mig igen. Och vara borta i 4 månader innan jag träffar henne igen.
"I'm gonna miss you so much!" sa jag när vi stog i hennes rum och kramades.
"I'm gonna miss you more!" sa hon och krama mig ännu hårdare.
"You're the best sister"
Vi stog och grät och kramades ännu mer tills hennes mamma kom och knacka på.
"Nessa it's time to go now." sa hon förstikigt men jag kunde inte stå emot utan ramla ihop på marken och grät ännu mer.
"I can't do this whitout you, school is like hell! I'm not going to fix this Vanessa." sa jag och både Nessa och hennes mamma satt brevid mig på golvet och höll om mig.
"You gonna make it! I have known you for hole my life and when you're parent's died you where more then sad and the scars at you're arms! You gotta stop. You're a warrior darling." sa hennes mamma och krama om mig och jag klämde mig fast runt henne och grät ut medans Nessa satt brevid oss och sa inget.
Vi satt där i 5 minuter och sen var dom tvunga att åka så jag följde med dom ut och sa hejdå till Vanessa och såg bilen åka iväg och jag ringde Louis.
 
"Hey darling, how are you?"
"Hey, not fine. Can you come and pick me up at Vanessas place?"
"Have you been crying?"
"You don't say? Just come and pick me up. I need you right now, no one else. Just you" 
"I'm there in 2 minuts!" sa han och la på och 2 minuter senare så stog han utanför Vanessas lägenhet och krama om mig medans mina axlar åkte upp och ner pågrund av alla tårar som föll ner för min kind.
"It's gonna be okey, I promise you" sa han och klappa mig över håret och jag nicka och sen satte vi oss i bilen.
"I wanna make a tatto!" 
"WHAT?" sa Louis.
"Yes! On the shoulder and it gonna say "Now I'm a warrior" sa jag nöjt.
"Have you really think this trough?" sa han allvarligt.
"Yes." sa jag och titta på han och log.
"Okey."
"But first I need to go home and fresh up a little!"
Vi åkte hem och jag hoppa snabbt in i duschen och sen bytte jag om till : http://www.polyvore.com/cgi/set?id=84814854.
"I'm done" ropa jag upp till Louis som satt i spelrummet och spela fifa med grabbarna.
"In a minute!" sa han och jag sucka för hans "minute" var en kvart om inte mer. Jag satte mig på barstolen i köket och tog upp telefonen och börja spela temple runt 2 och 10 minuter senare kom han ner.
"Finally!" sa jag.
"I'm sorry and needed to win over Zayn" sa han och jag lipa mot han och han gick fram och kysste mig.
"Are you sure?" sa han när han avslutat kyssen
"YES" sa jag och drog i hans arm och han skratta.
"You're like the girls when they are going to our concert!" 
 
Vi åkte till stans bästa tatuerar och gick in.
"Hey, I'm Jenna Martin and I want to make a tatto! Do you have any free time's today?"
"Yes I have, come whit me" sa den smala mannen men massa tatueringar och perignar och jag följde efter han och drog med Louis.
"Sit down miss" sa han och jag satte mig ner på en svart stol och tog Louis i handen.
"Okey, so what do you want?" sa han och jag tog fram en bild jag hade skissat själv.
"Nice, where?"
"Here" sa jag och peka på min axeln.
Han peka på en brist jag skulle lägga mig ner på och jag gick ditt och la mig ner.
"This tatto, does it have a story behind?"
"Yes it have" 
"Do you want to tell me?"
Jag tog ett djupt andetag och börja.
"My parent's died when I was 12 and before that I haved a perfect life in the perfect house whit my perfect parents. But they died so I moved in whit my grandmother and then I meet my best friend, Vanessa. After my parents death I was so depresed so I stared to cut myself everyday. And then I had a roumor in school, I was a whore and did it whit every boy in school. I started to hang out whit One Direction, me and Vanessa and everything whas awsome but then everybody started to hate me, my grandmother kicked me out, Vanessa moved to New York and my friends in school stoped talk to me. And my I feeling so alone all the time. And I just want to graduate so I can move to New York whit Vanessa and start at Juliard at the modelline." sa jag och sucka.
"Oh... rough story dude!" 
"If you only knew."
 
Vanessas perspektiv:
 
Jag hade precis kommit på planet till New York. Allt kändes så tomt utan Jenna. Dom där tre dagarna var dom bästa hitills och det kändes som ett knivhugg att åka iväg från henne.
Efter 7 låååånga timmar var jag i New York. Jag tog en taxi till min lilla lägenhet.
Jag var jättetrött och somnade nästan på en gång.

Nu hade det gått cirka tre månader och om två månader skulle jag åka hem till Jenna. Jag visste att killarna skulle komma till New York och ha en konsert idag eller ja dom var redan här.
Jag hämtade posten och såg ett brev från Niall. Jag öppnade det och i kuvertet låg de en konsertbiljett, front row i mitten.
Sedan läste jag brevet tyst för mig själv.
"Hi Vanessa! I guess you're not expecting a letter from me but as you can see i send you a consert ticket for out concert here in New York. I haven't stopped thinking about you at all! All that's going trough my mind is you, only you and i still have strong feelings for you. If you feel the same way and you still like me i want you to come to the concert and if you don't i know i have to move on. Hope i see you there. x"
Jag kollade på biljetten och såg att det var en timme kvar till konserten. En del av mig ville så gärna ha honom tillbaka men ändå var jag rädd att de skulle hända igen..
 
Nialls perspektiv: 
 
Det var bara en timme kvar innan konserten började och folk var redan på sina platser. Jag försökte titta ut då och då och se om Vanessa hade kommit men när jag tittade ut så började alla tjejer skrika. 
"Is she here?" frågade Zayn.
"I can't see her so i guess she wont come. " sa jag ledset.
"Hey, there is still one hour before the concert starts, i'll promise you she'll come if not it's her lost!" sa Louis.
"I guess you're right. " sa jag.
En timme gick ganska snabbt och nu var det bara fem minuter innan vi skulle gå upp på scen.
Jag hade aldrig vart så här nervös inför en konsert.
Nu var det dags att kliva upp på scenen. Vi inledde med Live While We're Young. Jag tittade över publiken men jag såg ingen Vanessa. Hon tänkte väl inte komma men när vi började nästa låt I Would såg jag någon stå på Vanessas plats eller jag tror det var där hon skulle ha plats. När jag sjungde mitt solo såg jag någon vända ett plakat som det stog 'I ❤ Niall' och när jag tittade på personen var det Vanessa!!! Helt plötsligt tappa jag bort mig helt och hållet i låten och slutade sjunga mitt i mitt solo. Dom andra killarna bara tittade på mig.
 
Vanessas perspektiv:

Niall hade fått syn på mig. Jag kunde inte göra något annat än fnittra då han tappade bort sig helt i låten i sitt eget solo. 
"Told you she would be here." hörde man Louis säga.
När konserten var slut småsprang jag backstage och när jag såg Niall sprang jag till honom och hoppade upp i hans famn och ville inte släppa taget.
"I can't believe you came." viskade han.
"Anything for you!" sa jag och log.
"I've missed you sooo much." sa han.
"I've missed you to." sa jag och kramade om honom ännu en gång.
"So is it cool between us?" frågade han.
"I don't know, but i want to take it slow forward. Last time everything got to fast." sa jag lite tystare.
"Yeah you right let's take it slow this time." sa han och log och pussade mig på kinden.
"So everythings cool between you guys?" frågade Harry.
"Yeah i guess so." sa Niall och tog tag i min hand.
Vi hängde där backstage en stund.
"When do you leave ?" frågade jag.
"In a couple of hours." sa Liam.
"So you're leaving today?" frågade jag.
"Yeah."
"Come on let's go to my place." sa jag och log.
"Sound great, i want to see how you live here." sa Niall och log.
Vi ringde efter två taxis eftersom vi var så många och åkte till min lägenhet.
När vi kom in satte vi oss i min lilla soffa som jag hade i vardagsrummet.
"What a cute apartment." sa Niall
Tiden gick snabbt och killarna var tvungna att åka hem.
"You really have to leave?" frågade jag.
"Yeah we have to, we're having a concert back home in London tomorrow."  sa Niall
"I'm gonna miss you." sa jag och la mina armar runt Nialls nacke.
"I'm gonna miss you to." sa han och kysste mig seda kramade om jag om dom andra sedan gick dom.
Jag satte mig i soffan och började titta genom alla one tree hill avsnitt. När jag hade tittat genom dom gick jag och la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback