Loved her first - part 3

 
Vanessas perspektiv:
 
"Where am i?" frågade Jenna med en hes röst.
"Uhm we were just about to get home." sa jag till henne och log.
"Wait is that ...Li-liam payne?" sa hon chockat och pekade på honom.
"mhm." sa jag och hjälpte henne upp.
Hon vart typ svimfärdig precis som jag när jag såg vem vi var hemma hos.
"Okay i really think we should get home." sa jag och log.
"Yeah." fick jenna fram och kunde inte slita blicken ifrån Liam.
"I can give you a ride." sa han och tog på sig sina ytterkläder.
vi gick ut till hans bil och han skjutsa hem oss till mig. tillslut kom vi hem. Jenna hoppade ur bilen snabbt som blixten och sprang in, hon hade en rejäl baksmälla!
Precis när jag var påväg ut ur bilen greppade Liam tag i min arm.
"Wait, uhm do you and jenna wanna come over tonight? Me and the boys will have like a barbeque." sa han och log.
"Yeah sure that would be fun." sa jag och log och kunde inte fatta att vi skulle hänga med one direction ikväll!!!!
"see ya." sa jag och gick in och typ skrek.
"Please shut up, my head is killing me!!!" sa Jenna irriterat och la en kudde för hennes ansikte.
"So? We are going to hang out with One Direction tonight!!!" sa jag och hoppade på henne.
"Aouch!!!! Wait whaaaat?" sa hon chockat och putta bort mig så jag ramla ner på golvet.
"Thank you." sa jag och muttrade.
"Did you really say that?" frågade hon och spärrade upp ögonen.
"Yes can you believe it?!" sa jag och log.
"No but i have to go find something to wear be right back." sa hon och försvann ut genom dörren och sprang hem.
Jag tänkte likadant och jag sprang upp till mitt rum. Efter jag hade typ grävt ut hela garderoben hitta jag perfekta kläder! 
Då kom Jenna uppsringades till mitt rum med en babyrosa sommarklänning och ett par babyrosa glittriga pumps.
"Is this okay?" sa hon och log.
"Perfect! What about this?" sa jag och höll fram liknande kläder jag hade haft på mig på festen + en snapback.
"No you have to dress a little more girly, you're one year younger than me and the girls in your age is reeeally girly and then there's you." sa hon och flina och letade i min garderob.
Medans hon letade ringde det i min mobil. Det var okänt nummer men jag svarade ändå.
"Hello?" frågade jag.
"Hi it's me, liam." sa en mansröst i andra änden av telefonen.
"Oh hi. " sa jag och log.
"Well i was going to ask you if it's okay if you can come here by 5.00pm ?" frågade han.
"Yeah sure." sa jag och log.
"Okay bye."
"bye." sa jag och la på och tittade på klockan. Shit den var fyra!!!!
"Find something we're gonna be there in an hour !" sa jag och stressade på henne.
"Here." sa hon och log.
Jag tog kläderna och la dom på min säng och jag började locka mitt hår. Sen bytte jag om : http://www.polyvore.com/cgi/set?id=72934877.
"It was nice." sa jag och log och sedan åkte vi dit. När vi kom dit plingade vi på dörren men först öppnade ingen. Så vi knackade.
"Hello?" sa Jenna.
sedan kom Liam och öppnade.
"Sorry we were at the backyard." sa han och log.
Vi gick till baksidan där alla killarna var och dom spelade fotboll men dom slutade när dom såg oss.
"Is this the girls you were talking about?" frågade Zayn och log.
"Yepp." sa Liam.
"Wow you look stunning." sa Harry och log med ett flörtigt leende.
"Thanks." sa både jag och Jenna.
"Let's start with the food." sa Liam.
"YEEEEEES!!!!" brast Niall ut.
 
Jennas perspektiv :
Jag kan inte fatta att jag och Nessa sitter på Liam Paynes bakgård och äter med med One Direction och Louis Tomlinson sitter brevid mig!!!!!!!!!!
"Ehm Jenna, can you follow me for at while?" sa helt plötslit Nessa och vi gick till dörren.
"What?" sa jag.
"I can't handle this...Niall is reaching for my hand all the time! I don't know what to do!"
"Take it, come on!"
"Okey.." sa hon lite osäkert och sen log hon och vi gick ut igen.
"So...where about to take a bath, did you have bikinis whit you?" sa Louis och log.
"Ehm no?" sa vi båda chockat.
"It's fine, my sister forgat two bikinis here last time she was here so follow me" sa Liam och vi följde med han upp och när vi kom upp så var det 4 dörrar på vänster sida och 4 på höger sida.
"You can go in there" sa han och peka på dörren i mitten på vänster sida och vi gick in och såg en stoooor garderob och det låg en marinblå och en neongrön bikini på golvet.
"I have the green one!" sa jag och tog den och Nessa log och tog upp den blåa och sen bytte vi om.
"Omg..can you get it?! where about to take a bath whit One Direction!" sa jag sedan.
"It's so....magic" sa Nessa och jag börja as garva.
"Hahaha yes...it is." sa jag och sen gick vi ut.
Vi hoppa i badet först av alla och sen hoppa alla killarna i och vi körde vattenpolo, vattenkrig, att man skulle sitta på varandras axlar och få ner den andra och massa sånt.
"Time for dessert!" ropa helt plötsligt Zayn som inte hade badat med tanke på att han inte kan simma.
"FINALLY!!!" skrek Niall och va först upp ur vattnet och sen kom vi andra bakom honom och satte oss på samma platser och börja äta på Zayns jordgubbschesecake som va helt fantastik!
"Okey...who's up for some games?" sa Harry när vi hade dukat undan allt och bytt om till våra vanliga kläder igen.
"Me!" sa alla och han och Liam hämta allt från kortspel till monopool.
"Oh gosh! it's allready 12.30 pm!" sa jag chockat.
"Oh gosh! my mum is gonna kill me if I don't go home now!"
"Yeah, my grandmom to!" sa jag och vi plocka ihop våra saker, bytte nummer med killarna och gick hem.
 
"Goodbye darling" sa jag till Nessa när vi stog utanför våra dörrar.
"Goodbye honey, se ya tomorrow" sa hon och krama mig och sen gick jag in.
Jag gick upp på mitt rum, tog en snabbdusch och bytte om till : http://www.polyvore.com/cgi/set?id=72942107 och titta lite på facebook och helt plötsligt fick jag ett sms...från Louis!
From : Louis :)
"Hey...I just wonder if you would go to the park whit me tomorrow? :)"
Jag fundera en stund innan jag svara och sen svara jag.
"To : Louis :)
"I loved to! meet me at the park 14.00 ? :)"
"From : Louis :)
"Sound great, seya then! x"
Jag sket i och svara och stängde ner datan och släckte lampan brevid sängen och somna på en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback