Stole my heart 11

 
Elinas perspektiv:
 
Fanny var sjuk idag, undrar vad man ska hitta på?
Just nu satt jag, Harry, Louis, Liam och Niall i tvrummet och snackade, Zayn var hos Fanny.
Det hade gått några dagar snart en vecka sen jag stack hemifrån.
Jag saknade Tim grymt mycket.
Jag var fortfarande lite arg på mamma för hon behandlat mig som en treåring.
Min pappa hann jag inte träffa innan jag åkte..
- What are you thinking about? frågade Harry
- Oh nothing. sa jag och tittade ner
- Tell me. sa han
- My family. sa jag och vart tårögd
- Oh honney. sa han och kramade om mig
Jag kramade honom och tårarna rann ner.
- We know you miss your family. sa Louis och la sin hand på min rygg
- maybe you should call them? sa Liam
- Yeah i should. sa jag och torkade tårarna 
Jag tog upp min mobil och gick en bit ifrån dom.
Sen slog jag in min brors nummer och ringde.
- Hallå? hörde jag Tim svara
- Tim, det är jag Elina. sa jag och fick ett leende på läpparna
- De va ett tag sen. sa han
- Jag saknar dig. sa jag
- Jag saknar dig också, jag vet att det låter konstigt men jag saknar dig verkligen jätte mycket snälla kan du inte komma hem? sa han
- Jag vill komma hem men jag kan inte. sa jag och leendet försvann
- Varför? frågade Tim
- Pågrundav mamma, så fort jag kommer hem kommer hon börja behandla mig som en treåring igen. sa jag
- Hon har typ glömt bort att du är i London. sa han
- Du skojar?!?!?
- Nej.
- Omg, aa men jag måste dra älskar dig. sa jag
- Älskar dig också. sa han sen la jag på och gick till dom andra och satte mig i Harrys knä.
Vi satt tysta en stund sen frågade Niall
- How were they?
- Fine, but my mom forgot i was gone. sa jag och tittade ner
- Oh sorry. sa Niall
- No it's okay. sa jag och fejkade ett leende
- I'm just gonna go to Fanny. sa jag och pussade Harry snabbt sen gick jag upp.
- You can go to the other boys if you want to. viskade jag till Zayn för Fanny hade somnat.
Han gick ner och jag satte mig på sängen bredvid Fanny.
Efter typ en halvtimme vakna hon.
- Vart är Zayn? sa hon trött
- Han gick ner till dom andra. sa jag
Vi tittade på en film som hette Bridesmaids.
- Ska vi baka? sa Fanny och log
- Visst, orkar du det då? frågade jag och log
- Jadå jag är inte lika varm längre eller hur? frågade hon
Jag la min hand mot hennes panna och skakade på huvudet sen gick vi ner.
Då hitta jag en lapp från killarna.
" Hello cuties, we hade to go to the studio. See ya tonight. xx "
- Vart är killarna? frågade Fanny
- Studion men vi kan baka ändå. sa jag och log
Vi kom fram till att vi skulle baka cupcakes och cake pops.
Vi började med cupcakes och det slutade med mjölkrig och sen skrattade vi och fortsatte.
 
Fannys perspektiv:
"Jag ringer Zayn och frågar när dom kommer tillbaka, vill hinna äta det här innan jag somnar"
"Haha gör så!"
Jag ringde han och efter 2 signaler svara han.
"Hey where are you?"
"Hey, we are on our way home, we be there in about 5 minuts, pick a movie!"
"Okej, godbye!"
"Godbye"
"Dom va här om 5 minuter och dom sa att vi skulle välja film, haha undra hur dom tänker!"
"Jadu!"
Vi satt och titta bland alla deras filmer men sen sprang vi upp och hämta Elinas data och koppla in detn i tven och valde att vi skulle titta på "geek charming", precis när vi ställt fram allt så kom dom.
"Oh you feel better?" sa Niall för han kom in först.
"Yeah, kind of" sa jag och log.
Sen kom Zayn in.
"Hey darling, how are you?" sa han och krama mig.
"I'm fine" sa jag och kysste han.
"Good"
"We pick a movie, go sit down" sa jag och alla satte sig ner och vi starta filmen men dom verka inte tycka den va så bra.
"So how wase the movie?" sa Elina när den va slut.
"You know...it was...okey"
"Okey" sa hon och log och jag sa 
"Zayn, can we go to bed, I'm very tired!"
"Yeah ofcourse!" sa han och vi sa godnatt till alla och sen gick vi upp.
"How are you, you look bleaching"
"Yeah, I don't feel so good" sa jag och när jag gick ett steg så svimma jag.
När jag vakna så satt alla på sängkanten och Zayn och Elina krama mig.
"Omg you wake up!"
"What?"
"Yeah"
"Oh, goodnight" sa jag och vände mig om.
"I think she is sick again" sa Zayn.
"Yeah me to" sa Niall och dom gick ut.
Nästa morgon när jag vakna så va klockan halv 8 och Zayn sov så jag gick upp och tog tempen, hum inge feber idag, skönt! sen gick jag ner och det va ingen där så jag bestämde mig för att jag en brak frukost till alla.
Den som kom ner efter mig Niall.
"I could feel the smell even if I was in China"
"Haha it dosen't smell that good!" sa jag och log.
"Yes it does!"
"Yeah if you say it"
När jag va klar så gick vi och väckte alla och sen kom alla ner.
"So what are we gonna do today?" sa Niall sen.
"I don't know, me and Fanny would follow you to you'r studio!" sa Elina och log.
"Yeah that's sound like an amasing ide!" sa Zayn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback