Stole my heart 14

 
Elinas perspektiv:
 
"omg du skojar?!" sa jag allvarligt
"Nej jag är allvarlig." sa hon och grät
"omg." sa jag tyst för mig själv och satte mig bredvid Fanny.
Sen rann tårarna ner.
Jag hade lixom kännt David ända sen han föddes och nu finns han inte mer?!
Åååh bara inte Tim reagerar på samma sätt!
David var verkligen som en bror för mig, han fanns där för mig när jag behövde honom, vi retade varandra som bror och syster och allting!
"How are you girl?" frågade Zayn
"Fine." sa Fanny lågt
"No you're not." sa han och satte sig bredvid henne
Jag lät dom va ensamma så jag gick ner till dom andra killarna gråtandes och satte mig i Harrys knä.
"How are you?" frågade Niall
"I'm fine." sa jag lågt
"No Elina, you're not." sa Harry och pussade mig på kinden
"Yes i'm fine okay?" sa jag lite irriterat.
Blir lätt irriterad när jag är ledsen.
"Elina, don't cry." sa Harry och smekte min kind
"Should i smile when my best friends brother is dead?!" sa jag irriterat och gick därifrån och ut på terassen och satte mig ner på ett trappsteg och grät.
Sen ringde min telefon, det var min mamma.
"Hallå?" svarade jag och torkade bort mina tårar
"Elina, din bror är försvunnen." sa min mamma
"Vad menar du med försvunnen?!" sa jag allvarligt och tårarna rann igen.
"Han är inte död, men vi tror det handlar om det där med David. Dom stog ju varandra så nära." sa mamma och man hörde på henne att hon grät
"Omg inte han också." sa jag 
Sen la jag på och slängde ifrån mig mobilen så den åkte in i väggen och la huvudet på mina knän och grät.
Sen hörde jag nån komma ut.
Jag vände mig om och det var Harry.
"Elina you know i'll never leave your side, right?" sa han och satte sig på huk bredvid mig
"I know." sa jag och fick fram ett lite leende
"I know it's hard that David passed away but..." hann han säga
"It's not just about David anymore." sa jag och tårarna rann ännu mer när jag tänkte på det.
"Then who is it about?" frågade harry
"My brother." sa jag och tittade ner
"Your brother?" sa han lite mer allvarligt
"Yeah, he's missing." sa jag 
"Serious?!" sa han chockat
"Yeah my mom called me, that's why my phone is crashed. " sa jag och tittade mot min telefon
"We'll take care of that later." sa Harry och kramade om mig.
Vi satt och kramades en stund sen kom Niall, Louis och Liam ut.
"How are you Elina?" frågade Louis
"I don't know, my brother is missing." sa jag med gråt i halsen
"Oh, you know i always be there for you! " sa han och kramade om mig
"Yeah me to." sa Niall och Liam och kramade om mig dom också.
"I think I should tell Fanny." sa jag och gav Harry en snabb puss och gick upp till hennes och Zayns rum.
" Fanny jag måste prata med dig." sa jag ledset
Zayn gick ner och jag satte mig bredvid henne.
"Tim är försvunnen." sa jag och en tår rann ner från min kinden.
 
Fannys perspektiv :
"Va? inte han heller?!" sa jag chockat.
"Jo" sa hon och grät ännu mer och då börja vi båda gråta och då kom Zayn och Harry upp.
"Please don't cry!" sa dom och krama om oss och vi grät i deras famn.
"I know one thing that could calm down us a bit" sa jag sen.
"What?" sa Harry.
"shopping!" sa jag och pressa fram ett leende och jag sprang fram till vår garderob och tog på mig ett usa linne och ett par shorst och sen sminka jag mig och sen så drog vi, bara jag och Elina den här gången.
"så vart ska vi gå först?" sa hon.
"Omg, kolla!" sa jag och peka på viktoria seckret butiken.
"Omg, rea! skynda!" sa hon och vi sprang in ditt och shoppa allt från underkläder till tjocktröjor.
Sen shoppa vi på forever 21, sephora och alla andra möljiga ställen.
"Jag är hungrig!" sa jag sen.
"Jag med!" sa Elina och vi gick till nån china resturang och det va buffé.
"Åh godaste maten på länge!" sa Elina.
"Ohja!" sa jag med mat i munnen och när vi käkat gick vi in i en provhytt med massa fula kläder och fåna oss och runt halv 5 så ringde Zayn.
"Hey darling!" sa jag medans jag försökte sluta skratta.
"I hear that you having a good time, that's makes me happy!" 
"Aw, yes we have a lot of fun! what are you boy's doing?"
"Nothing, Niall playing giutar och the rest of the boy's is sining but I went to se how you have it"
"Okey, that's sounds nice, we coming home about at least an hour"
"Okey, se you then, love you!"
"Love you to!" sa jag och la på.
"Så vad ville han?"
"Han undra bara hur vi hade det och så"
"Gulligt, men kom vi går till expresso house, behöver en latte!"
"Bra idé!" sa jag och vi drog ditt och köpte en vaniljlatte var och 2 stora chokladmuffins och gick och satte oss på deras uteplats.
"Åh gud va underbar det är här!"
"Ohja!" sa Elina och vi satt och snacka och sen så gick vi in och jag ringde Zayn.
"Hey, can you come and pick up us now?"
"Yes, I be there in 5 minuts!" 
Vi gick ut och vänta och efter 5 minuter kom han.
"I just gonna take a cigarete!" sa han men när han tände den så tog jag den ur munnen och fimpa den.
"Why?!"
"I hate when you smoke! it's for you best to!" sa jag och kysste han.
"Alright, I gonna stop for my little pinces!" sa han och kysste mig igen och sen hoppa vi in i bilen och åkta hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback