Stole my heart 2

 
Elinas perspektiv:
 
Dagarna gick och jag och Fanny hade sovit varje dag.
I morgon skulle vi åka!!!
Iihh kunde inte fatta det. Haha vi hade fått ledigt idag från skolan för vi skulle packa.
Alarmet ringde runt tio för innan var vi tuvngna att titta på min brorsas fotbollsmatch som var halv elva.
Dom hade nån turnering i skolan..
Åååh jag orkade inte gå upp och såg att Fanny inte vaknat av alarmet.
Jag tog min kudde och kastade den rakt i ansiktet på henne
Men hon vaknade ändå inte. Vad är det för fel på henne, om det hade vart jag som låg där hade jag vaknat på en gång.
Hmm hur skulle jag väcka henne nu då?
Kanske med min brorsas underkläder som jag gjorde på honom? Nej de var för äckligt.
Sen kom jag på en idé.
Jag gick in till min brorsas rum och tog en elgitarr och en liten förstärkare.
Jag satte den på högsa ljudet och kopplade in allt.
Sedan började jag spela på den och Fanny typ flög upp ur sängen.
Jag tittade på henne och började garva sen ställde jag tillbaka gitarren.
Jag tog på mig ett par jeansshorts och en marinblå/grå långärmad tröja.
Efter det sminkade jag mig och lockade håret och tog på mig lite smycken.
Medans jag fixade fram frukost fixade Fanny i ordning sig.
- FRUKOSTEN ÄR KLAR! ropade jag
Då kom min bror springades.
- Inte för dig. sa jag och flina
Jag gav en macka och ett glas juice till Fanny sen satte vi oss i soffan och åt och drack upp det vi hade.
- Är ni klara tjejer? frågade min mamma
- Ja . sa jag och Fanny i mun på varandra
- Då åker vi. sa mamma
Jag stängde av tv:n och ställde undan frukosten sedan tog vi på oss våra skor.
- Men Tim gå och byt om, du är 15 år och jag ska inte behöva säga till dig varenda gång! sa mamma
Han gick och böt om SEN åkte vi.
Vi åkte till hans skola och han sprang till dom andra grabbarna och vi gick och satte oss på läktaren.
När matchen drog igång var jag redan uttråkad.
- Han var ju ganska söt. sa Fanny och pekade på en kille
- Han är ju bara femton, oj det var han. sa jag
Vi tittade på massa killar och några va söta och dom gick i min brorsas klass hur var det ens möjligt?
När matchen var slut väntade vi på Tim i typ en timme kändes det som sen åkte vi hem.
Jag och Fanny drog hem till henne på en gång för att packa hennes grejer.
Hon tog med sig typ skor, kläder, nå små väskor/neccesärer, pärlsmycken, badkläder, underkläder, tandborste, smink och såna där nödvändiga grejer.
Sen skulle vi försöka få på hennes resväska på cykeln för hon skulle sova hos mig sen skulle vi hämta Maria i morgon.
När vi äntligen fått upp den på cykeln skulle vi kunna åka hem också. Det gick sakta med säkert.
Nät vi kom hem så började jag packa på en gång. 
Jag tog typ med kläder, hårspray, hårstylingsgrejer, smink, underkläder, badkläder, tandborste, bodybutter, tidning, skor, väskor och sånt.
Sen tog jag en väska bredvid som skulle vara mitt handbagage.
Jag packade i min data och lite grejer.
- MIDDAG! ropade min mamma
Redan???!
- VAD ÄR DET FÖR MAT! ropade jag
- PANNKAKOR! ropade hon
Jag och Fanny nästan sprang för att hinna före Tim, som vi gjorde också.
Vi tog 2 pannkakor var och sedan när vi käkat tog vi godis och hade ett litet disneymarathon.
Vi tittade på snövit, askungen, törnrosa, bambi, den lilla sjöjungfrun och dumbo.
När vi tittat klart på alla var klockan typ tolv och vi skulle åka tidigt i morgon så vi gick och la oss.
 
Fannys perspektiv :
"Godnatt, imorgon åker vi iih!"
"Godnatt, kan inte vänta längre!" sa jag och sen släckte jag lampan och vi båda somna på en gång.
Nästa morgon vakna vi av att Linn kom in.
"Godmorgon tjejer,klockan är 8 nu, hopp och hoppa vi ska hämta Maria om en timme!"
Vi båda reste oss upp och jag tog på mig ett par svarat jeans, en grå tröja och sen sket jag i löshåret för det hade jag redan packat i och platta det bara sen tog jag på mig en ring och sminka mig.
"Vad ska ni ha för frukost?" fråga Linn när vi kom in i köket.
"Macka och jucie!" sa Elina.
"Jag med" sa jag och vi gick ut och satte oss i vardagsrummet och slog på tven.
Efter 5 minuter kom Linn ut med våran frukost.
När vi käkat klart så tog vi vårat bagage och stälde det vid dörren och sen ringde jag mamma.
"Hej mamma!" sa jag när hon svara.
"Hej gumman"
"Vad tänkte bara medela att vi åker om 5 minuter så du kan gå ut"
"Okej, vi syns då, puss"
"Puss"
Jag la på och sen gick vi på toa en sista gång, sen tog jag på mig min militärjacka och sen gick vi ut, det va ganska varmt ute för att vara maj!
"Är ni nervösa?"
"Skoja inte!" sa vi samtidigt och la in vårat bagage i bagageluckan och sen åkte vi och hämta mamma.
Vi hade laddat upp med massa one direction låtar på våra mobiler så vi satt och lyssna på dom och läste skvallertidningar.
"Har du sätt?!" sa jag och visa Elina tidningen.
"Vad?"
"Jonny Depp och Vicktoria Backham låg med varandra!"
"Men är inte Vicktoria tillsammans med David Backham?!" sa Elina chockat.
"Dom är gifta dummer!" sa jag och skratta.
"Jaha!" sa hon och log.
Innan vi va framme på arlanda så åkte vi till mcdonalds och köpte glass.
När vi va framme på arlanda så fick vi vänta i vad kändes som 100 år fast det va bara 40 minuter.
Vi lämna in våra bagage förutom våra handbagage och sen gick vi in i planet.
Jag och Elina satt på ena sidan och våra mammor satt framför oss.
"Hejdå Svergie och Hej England!" sa jag och Elina samtidigt och sen så satte jag i hörlurarna i öronen och somna på 5 sekunder.
"Vi är framme nu Fanny!" sa Elina och log.
"Äntligen!" sa jag och vi båda typ sprang ut och tog våra grejer.
"Mamma skydna dig!" sa jag och tog tag i min mammas arm och såg att Elina gjorde samma sak.
"Måste ni ha så bråttom?"
"Ja?!"
"Varför?"
"Hur mycket tror du inte den här staden har och ge och vi vill kanske leta efter one direction.
"Ni ska på konsert på dom?"
"Och? vi kanske vill se dom innan?"
"Jaja"
Vi tog våra väskor och sen tog vi en taxi til hotellet.
"Hej och välkommen till "The London Eye hotel, har ni bokat?"
"Ja, en bokning i mrs Kraft och en i mrs Calrsson" sa mamma till hon i kassan och vi gick våra nycklar, jag och Elina skulle få en stor och fin svit medans våra mammor skulle få ett vanligt rum.
"Omg Elina är det här verkligen rätt?!" sa jag när vi klev in.
"Omg tydligen!" sa hon och vi gick in.
"Det här rummet är mitt!" sa jag och tog mina grejer till en av rummet, det fanns 2 rum med varsitt badrum, ett stort vardagsrum och sen ett rum med badkar och grejer och sen kunde man få grattis masage en gång om dagen.
"Skulle kunna bo här!" sa jag när vi hade suttit oss i soffan.
"Jag med!" sa Elina.
"Men du?!"
"Ja?"
"Här kan vi inte hänga, vi måste ut och göra stan!"
"Det har du rätt i!"
Vi tog på oss våra svarta pumps och sen gick vi till ett shoppingcenturm som låg ungefär brevid.
"Kom vi går in i vicktoria secret!" sa Elina och vi gick där och köpte flera par underläder, tjocktröjor, vanliga tröjor och mjukisbyxor och sen shoppa vi mer.
*Piip* *Piip*
"Hej gumman vart är ni?" sms från mamma.
"Hej vi är på shoppingcentrumet brevid, dårå?"
"Vi tänkte äta runt 8, kan ni va tillbaks tills dess?"
"Okej"
Jag kolla på klockan, halv 7.
"Vi kanske borde gå tillbaka, vi skulle äta 8 och vi kanske borde duscha och sånt"
"Okej"
Vi gick tillbaka och jag gick in i duschen och när jag va klar tog jag på mig en vit klänning, satte i löshåret och platta det också och sen sminka jag mig och tog på mig mina rosa pumps.
"Klar?" fråga jag Elina.
"Snart, dom här lösögonfransarna va inte det lättaste att sätta på sig!"
"Haha ska jag hjälpa dig?"
"Nej, fick på mig dom nyss!"
Hon kom ut och hade på sig en blå klänning och sen satte hon på sig ett par vita pumps och sen gick vi ner till våra mammor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback