Stole my heart 3

 
Elinas perspektiv:
 
Vi gick till en resturang och beställde mat.
När vi hade käkat klart drog vi tillbaka till hotellet och bytte om till pyjamas. Jag och Fanny tittade på en film sen sa jag godnatt och gick och la mig.
Nästa morgon vaknade och såg att jag inte var i mitt rum.
Juste vi hade ju åkt till London.
Jag tog på mig ett par jeans och en vit tröja som slutade under armbågarna.
Sedan borstade jag igenom mitt hår och satte upp det med en rosett.
Efter det sminkade jag mig och gick in till Fannys rum.
- Vakna! sa jag
- Va? mumlade hon och gnuggade sig i ögonen
- Upp, vi ska ut på one direction jakt! sa jag och flina
- Jaha varför sa du inte det då! sa hon och log sedan gick hon upp och fixade sig.
När hon var klar tog vi på oss ett par varsina ballerina skor och gick in till våra mammors rum.
- Vi går och käkar frukost ska ni med? frågade jag
- Ni kan gå vi kommer snart. sa mamma
Vi drog ner till resturangen där frukostbuffén var.
Jag typ älskade mat.
Jag tog en rostad macka, en liten skål med yogurt och flingor, en melonbit och ett glas med äppeljuice till frukost.
När vi hade ätit upp drog vi upp till vårt rum igen och jag hämtde en väska, min plånbok, solbrillor och mobil.
När Fanny hade tagit sina grejer drog vi till våra mammors rum och sa att vi skulle ut.
Vi drog ner och gick in i stan.
- Så vad ska vi göra först? frågade jag
- Leta efter One Direction dahh. sa Fanny och log
Efter en stund sa jag
- Ååhh titta!
- Hittade du dom? sa hon och tittade sig omrking
- Nej men titta en One Direction affär!! sa jag och log
- Ååhh vi måste gå in där! sa Fanny och vi båda gick in där
Jag köpte en 1D tshirt, en 1D hoodie, en Harry docka, 1D diary och lite annat medans Fanny köpte 1D linne, 1D hoodie, Zayn docka, 1D diary och sånt.
Vi kom ut med cirka 2-3 påsar var.
- Omg omg omg omg titta där !!! sa jag och pekade på 2 killar 
- Iiiiih det är Zayn och Harry!!! sa Fanny
- Iiihh vi måste gå fram till dom!!! sa jag och log
Vi lugna ner oss sen gick vi fram till dom.
- Uhm excuse me, can I get your autograph? frågade jag Harry, åååhhhh kunde inte förstå att jag träffa honom.
- Yes ofcourse, what's your name? frågade han och log
Ååhh vilket underbart leende han har!
- E-elina. fick jag fram
- That's a nice name. sa han och log sedan signera han min 1D tshirt.
Sedan gick jag till Zayn och Fanny gick till Harry.
- Can I get your atograph? frågade jag
- Sure what's your name? sa han och log
Han hade också ett underbart leende!
- elina. sa jag och log
Sedan fick vi snacka med dom en stund och vi sa att vi skulle på deras konsert och allting.
Sen var dom tvungna att gå så vi sa hejdå sedan shoppa vi lite.
- Åååh kan inte fatta att vi fick träffa Zayn och Harry!!! sa jag och vi gick in på en sko affär
- Inte jag heller helt sjukt!! sa Fanny
- Åååh titta vilka snygga. sa jag och höll upp ett par converse med usa flaggan.
- Du borde köpa dom. sa Fanny
- Tycker du det? frågade jag
- JAA! sa hon och log
Jag tog dom och betalade sen drog vi tillbaka för vi skulle ut och käka.
Jag bytte om till en marinblå kort klänning och ett par svarta pumps och Fanny tog på sig en vit klänning med spetsärmar och ett par vita pumps.
Sedan drog vi ut och käka och vi gick till en jättefin resturang.
När vi hade ätit klart gick vi runt lite inne i stan sen drog vi tillbaka till hotellet och bytte om.
Jag tog på mig ett par pyjamasbyxor och en tshirt sen tog jag ur rosetten men lät håret vara uppsatt.
Vi tittade på en film och sedan sa jag godnatt och gick och la mig.
 
Fannys perspektiv :
Jag låg fortfarande vaken fast klockan va halv 3, kunde inte somna, tänkte bara på när vi träffa Harry och Zayn, Zayn va helt underbar, jag fick en kram, iih! kunde inte fatta det, önska man kunde spela tillbaka tiden..
Efter en stund så somna jag med min Zayn docka i famnen.
Nästa morgon vakna jag av att Elina stog och as garva vid min fotände.
"Vad är det som är så kul?!"
"Haha säg inte att du sov med Zayn dockan?" sa hon och satte sig på sängen.
"Vad, det är väl inge fel med det, du sov säkert med Harry dockan!"
Och då vart hon helt tyst.
Hon gick därifrån och jag tog mig med ett par jeans shorst och sen mitt 1D linne och sen satte jag i mitt löshår och locka det, sen sminka jag mig.
"Äntligen är du klar!" sa Elina som satt i soffan.
"Tog det lång tid eller?"
"Skojar du eller?! kan du inte bara skippa ditt löshår, du är så mycket finare utan!"
"Nej det är jag inte, det är som en del av mig!" sa jag och tog på mig ett par rosa pumps och sen gick vi ner till frukosten.
Jag bruka inte äta så mycket frukost så jag tog bara några melonbitar och en kopp kaffe för att pigna till.
"Så vad ska vi göra idag då?"
"Det regnar typ ute så kan vi inte bara sitta inne och titta på film och ladda inför imorgon?!"
"Jo!"
Vi käka upp och sen så bytte vi om till myskläder och slog på massa filmer, romtantiska,läskigare,trååkiga, jag alla möljiga filmen och runt halv 8 så kom våra mammor in.
"Klä på er något fint, vi ska ut och äta"
"Okej, vi kommer till er om 5!"
Vi sprang in på våra rum och jag tog på mig en lång marinblå klänning och sen ett par svarta pumps och Elina hade på sig en svart klänning med spets på ryggen och sen ett par vita pumps och sen gick vi till våra mammors rum.
Vi gick ut i regnet men tog en taxi och efter 5 minuter va vi framme.
"Så vad vill ni ha?" fråga servitören.
"Jag tar en oxfilé med potatisgratäng och en cola" sa jag och log.
"Jag tar samma!" sa Elina och sen så satt vi och snacka om det som hände igår.
"Vad hände igår då?"
"Vi träffa Harry och Zayn och vi fick autografer och jag fick en kram av Zayn!" sa jag och log.
"Jag fick en av Harry!"
 "Åh antar att ni vart glada?"
"Skoja inte!" sa jag och Elina och nästa flög av stolarna.
När maten kom satt vi och hade det trevligt och runt halv 10 så gick vi tillbaka.
"Godnatt mamma!" sa jag och krama henne och sen gick vi in på vårat rum och bytte om.
"Godnatt Elina, imorgon när vi vaknar ska vi gå på one directions konsert!"
"Iiih! godnatt!"
Jag gick in på mitt rum och tog av mig löshåret och tog bort sminket och sen tog jag upp min data och logga in på facebook.
"Träffa Zayn Malik och Harry Styles igår och fick deras autografer och fick en krav av Zayn! och imrgon bär det av mot deras konsert med bästa @ElinaCarlson! se ya!"
Jag publicera det och sen ställde jag klockan på 9 och sen somna jag på en gång.
Nästa morgon vakna jag och satte bara på mig ett par mjukisbyxor, en bh och min 1D hoddie och sen gick jag och väckte Elina.
"Åh det kommer bli hur grymt som helst idag!" sa jag när vi gick ner till frukosten.
"Skoja inte!"
Jag tog samma frukost som dagen innan, men idag hade dom äver hallon och blåbär så tog det också och sen så gick vi upp på vårt rum.
"Ska du ha på dig din 1D tröja?" ropa jag till Elina.
"Ja och mina svarta shorst!"
"Okej, jag tar mitt 1D linne och mina slitna jeansshorst!"
"Okej, hur ska du se ut i håret och ansiktet?"
"Tänkte ha en ljus ögon skugga, sen masacara och puder, sen platta håret!"
"Okej, samma här typ!"
"Nice!"
Vi bytte om och fixa oss och runt halv 3 skulle vi åka.
Vi tog på oss våra ballerinaskor och sen gick vi till våra mammors rum.
"Redo?" sa dom och log.
"Redo!" sa vi och tog armkrock med varandra och hoppa iväg.
Vi tog en taxi ditt.
"Klarar ni er nu då?!"
"Jadå mamma!" sa jag och krama henne och sen hoppa vi ur bilen.
"Omg vi är här!"
Vi stälde oss i kön och fangirla lite och sen så gick vi till våra platser, längst fram!
"Omg det börjar om 5 sekunder!" sa jag och Elina med gråten i halsen och när dom kom ut så va det som om tiden stanna, mina och Zayn's ögon möttes och det va verkligen som om tiden stanna.
"Fanny? Fanny?!" hörde jag Elina säga.
"Vad?"
"Vad hände nyss?!"
"Vet inte, fick ögonkontakt med Zayn och det va som om tiden stanna!"
"Jo tack, alla märkte det!"
"Va?" sa jag generat.
"Ja, ni stog ju bara och glodde på varandra!"
"Omg!" sa jag men sen så börja vi hoppa med i musiken och sjunga,gråta och skrika!
När konsert va slut så skulle vi gå på "Meet and greet" det är att man får prata med dom och ta kort med dom och så , så vi gick bak ditt och där stog dom, galet fina och underbara och när jag titta in i Zayn's ögon smälte jag, stanna upp och sen fortsatte jag gå med blicken fast i hans ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback