Stole my heart 4

 
Elinas perspektiv:
 
Iiiiih kunde inte fatta att vi var på Meet & Greet med One Direction!!
Då kom Harry och Zayn fram till oss.
- You are the girls we saw yesterday, right? sa Zayn och log
- Y-y-yes. fick Fanny fram
- I didn't know you girls hade meet and greet. sa Harry och log
Ingen av oss kunde få fram ett ord.
Så vi stog där som två idioter och stirrade på dom men dom bara fnissade.
- Girl calm down. sa Harry och la sin arm om mig
IIiiiiiiihhh Harry Styles hade sin arm om mig åååh kunde inte fatta det!
Jag tittade på Fanny och vi försökte vårt bästa att inte flippa ur.
Vi stog och snackade med dom en stund sedan ville Paul att dom skulle åka hem och vila.
- Elina and Fanny, you wanna come over to our place? frågade Zayn
Vi tittade på varandra och nickade!
Sedan gick vi efter dom in i en bil.
När vi kom fram tog Harry tag i min hand och ledde mig in.
Iiiiih!!
Dom visade oss runt och sen kom resten av killarna in.
- hi i'm Louis, this is Niall, Liam, Harry and Zayn. sa Louis och log
- I know. sa jag och log
- Who are this girls? frågade Liam och pekade på oss
- Elina and Fanny. sa Harry
Vi satte oss ner i soffan och sen gick Zayn, Harry och Louis därifrån.
- Vart skulle dom? viskade jag till Fanny
- Jag vet inte. viskade hon tillaka
- I think Harry likes you Elina. sa Niall
- And I think Zayn likes you Fanny. sa Liam
- You think? frågade jag
- Yes, they have never looked at a girl the way they do now. sa Liam
Jag och Fanny började fnissa och tittade på varandra.
Åååh tänk om Harry verkligen gillade mig?!?!?
Sedan ringde min mobil.
- Vem är det? frågade Fanny
- Mamma. sa jag och svarade
- Hej gumman vart är ni? frågade hon
- Hos One Direction. sa jag
- Ursäkta sa ni att ni var hos One Direction? frågade hon
- Japp. sa jag och fick ett leende på ansiktet
- Ni skulle bara på konserten ni får komma tillbaka till hotellet nu. sa mamma
- Meen. sa jag
- inga men vi ses snart hejdå älskar dig. sa hon
- Älskar dig. sa jag och la på
Jag la undan mobilen och gick till Fanny.
- Vi måste dra. sa jag till henne
- Where are you going? frågade Harry när dom kom tillbaka
- We gotta go. sa jag
- Allready? frågade Zayn
- Jepp. sa Fanny
- Here you got out numbers so you can call whenever you want. sa dom och gav oss deras mobil nummer.
- Thank you. sa jag och kramade om först Harry sen resten av killarna.
När vi sagt hejdå till alla började vi gå till hotellet.
Det tog en stund innan vi hittade men tillslut var vi framme.
Vi orkade inte gå in till våra mammors rum så vi gick in i vårt rum på en gång.
Vi satte oss i soffan och tittade på 3 filmer sen sa jag godnatt och gick in till mitt rum och bytte om, tvättade bort sminket och satte upp mitt hår i en toffs.
Jag la mig i sängen och tänkte på Harry.
Hans underbara leende och lockiga hår.. man kunde inte önska sig nå bättre.
Jag tog upp min Harry-docka och pussade den sedan somnade jag.
 
Fannys perspektiv :
Jag låg och tänkte ska jag ringa Zayn? nej han kanske sover? nej gör det Fanny! nej jag vågar inte..
Efter ungefär 3 timmars tänkade somna jag med mobilen i handen.
"Tuff natt?" sa Elina när hon kom in och såg att jag hade mobilen i handen.
"Ja, vill ringa han men är för feg, kommer flippa ur!"
"Jag vill ringa Harry också men han kanske inte svarar och då kommer jag få en känsla av att han hatar mig.."
Vi satt i min säng och deppa men efter 5 minuter så ringde min mobil.
"Omg det är Zayn!" sa jag chockat.
"Svara!"
Jag tog upp mobilen och svara.
"Hello beautiful" sa han när jag svara.
"Hello Zayn"
"So what are you donna do tonight?"
"Nothing i guees, why are you asking?"
"I think that mabye you and me can go out and eat somthing and start to learn each other.
"Yes, that would be loveley se you tonihgt!"
"Yeah"
Jag la på och titta på Elina.
"Nå?" sa hon med en nyfiken blick.
"Omg jag ska gå ut med Zayn, han bjöd ut mig på dejt, omgomgomg Elina, jag dör!"
"Ta det lungt, åh jag är så glad för din skull!" sa hon och vi satt och hoppa i sängen!
"Du?"
"Ja?" sa jag fundersamt.
"Kan du inte skippa löshåret i kväll när du ska träffa han?"
"Varför?"
"Du är så mycket finare utan!"
"Aw tack, ja det kan jag väl, men bara för din skull!"
"Gulle!"
Vi gick upp och jag tog mig ett par svarta jeans med hål i, ett starbuckslinne och sen massa amrband och ett halsband med en ugla på, sen sminka jag mig och sket i löshåret och sen så gick jag ut och satte på mig mina vita låga converse.
"Du ser, nu tog det längre tid för mig att fixa mig för att du sket i ditt löshår!"
"Haha, men det känns så naket utan det!"
"Du vänjer dig!"
"Jaja" sa jag och sen så gick vi ner till frukosten och fick se våra mammor sitta vid ett bord så vi tog vår frukost och sen gick vi och satte oss vid dom.
"Mamma?" sa jag lite senare.
"Ja vad är det gumman?" sa hon och log.
"Jag ska ut ikväll, själv eller inte själv men Elina ska inte med"
"Vart ska du då?"
"Zayn fråga om jag ville gå ut med han och jag sa ja"
"Du har träffat han 2 gånger och du går redan ut på en dejt med han? han kanske inte alls är den du tror att han är!"
"Mamma jag går ut med han vare sig du vill eller inte, jag är 18 jag får göra vad jag vill!"
"Jaja jag kan inte stoppa dig, du är vuxen nu, men du då Elina vad ska du göra?"
"Jag sitter på vårt rum och tar upp roomservice och tittar på film!"
"Okej, för jag och Linn tänkte gå på bio"
"Jaja men gör det ni, jag stannar kvar här"
Vi satt och käka och när vi åkte upp med hissen fick jag ett sms.
"Hello, can I come by at 7? zayn ♥"
"Hey, yeah thats sounds great, we live in rum 359, Love Fanny ♥"
"Great, se you! x"
"Åh han kommer runt 7, vi måste shoppa!"
"Varför?"
"Måste köpa en ny klänning!"
"Okej"
Vi gick upp på vårt rum och hämta våra plånböcker och sen drog vi till shoppingcentrumet.
"Så vart ska vi gå in?"
"Forever 21!" sa jag och gick ditt.
"Fanny?" hörde jag Elina ropa.
"Ja?"
"Kom, jag har hittat den perfekt klänningen!"
"Kommer!"
När jag kom ditt så stog hon och höll i en svart kort klänning, men spets armar och öppen rygg!
"Han kommer älska den, du kommer göra han sååå galen i den!"
"Du har rätt, jag provar den!"
Jag tog in den i provrummet och den va "meant to be" på mig.
"Den här blir det!" sa jag och log och vi gick till kassan och betala.
"Nya skor?"
"Ohja!" sa jag och vi gick in i en sko affär.
"Hum, vad sägs om dom här?" sa jag och tog fram ett par vita låga skor.
"Nej, men dom här?" sa Elina och tog fram ett par svarta glittriga skor med öppen tå.
"Åh dom kommer bli helt perfekta!" sa jag och log och testa dom och sen köpte jag dom och Elina köpte ett par vita pumps med rosetter där framme.
När vi kom tillbaka så ringde Elinas mobil.
"Vem är det?"
"Omg det är Harry!"
"Svara!"
Hon svara och jag gick in på mitt rum och fixa i ording där, kläderna låg utspridda på hela golvet, hade inte bättat sängen och allt smink och lös hår låg överallt!
Hon kom in med ett leende på läpparna?"
"Vad hände?"
"Han kommer hit när Zayn ska ha sin dejt med dig!"
"IIh!"
"Åh jag dör, vad ska jag ha på mig?"
"Du vet din korta rosa klänning med spets?"
"Ja?"
"Har du med dig den?"
"Ja!"
"Ha den bruden!"
"Okej girl!"
Vi båda börja fixa iordning oss och jag satt och titta på löshåret i kanske 20 minuter sen så kasta jag iväg det.
"Måste känna mig så natrulig som möljigt!" sa jag för mig själv och sminka mig och sen klädde jag på mig?"
"Hur ser jag ut?" sa jag när jag kom ut.
"Som om du ska på dejt med Zayn Malik från one direction!"
"Det ska jag också!" sa jag och titta på klockan, den va kvart i 7.
"Omg dom kommer snart!"
Jag hörde hur det knacka på dörren och jag gick och öppna och där stog Zayn i sin svarta kostym och bara titta på mig.
"You look lovely!" sa han och krama mig.
"Thanks, you to!" sa jag och log.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback