Stole my heart 7

 
Elinas perspektiv:
 
Kunde inte fatta att vi åkte hem idag..
Jag vaknade och såg att Harry redan var vaken.
- Goodmorning babe. sa han och kysste mig
- Godmorning. sa jag och log
- I can't believe you're leaving today. sa han
- Me neither. sa jag
Jag tittade klockan på min mobil och den var bara halv nio.
Jag och Harry låg och snacka en stund sen gick jag upp och bytte om.
Jag tog på mig ett par jeans ett svart linne och en grå Love Pink hoodie.
Sedan satte jag upp håret.
- Are you coming? frågade jag
- Yeah sure. sa han och gick upp och fixade sig
Sen gick vi ut till dom andra som inte hade vaknat än.
- We can go down stairs and eat breakfast and let them sleep. sa jag och log
- Yeah. sa han och tog tag i min hand sen gick vi ner.
Jag tog rostad macka, melonbit och ett glas äppeljuice till frukost.
När vi hade ätit upp stötte vi på mamma och Maria.
- Åh hej Elina, vem är det här? frågade mamma
- Uhm det här är Harry. sa jag chockat
- Harry this is my mom Linn. sa jag
- Nice to meet you. sa han och skakade hennes hand
- Elina kan jag prata med dig en stund? sa mamma
- Excuse me. sa jag till Harry och mamma drog mig en bit därifrån.
- Vem är det där!? sa hon när vi kommit en bit från Maria och Harry
- Harry Styles, från One Direction. sa jag
- Och varför håller ni hand?! sa hon
- Han är... uhm...lixom....uhm...min pojkvän. sa jag och tittade ner
- Din vadå??! sa hon
- Ni har känt varandra i tre dagar. sa hon argt
- Och jag bryr mig inte? Mamma är det mitt fel att jag har blivit kär eller!? sa jag och höjde rösten litegrann
- Nej det är de inte.. sa hon
- Nej exakt så varför ska du klaga på mig hela tiden när jag gör nånting, mamma jag är 18 och jag gör vad jag vill kommer aldrig mer lyssna på vad du säger för du klagar bara på varenda sak jag gör så varför ens försöka! sa jag med tårar i ögon och sprang därifrån.
Jag tittade mig bakom och mamma stog vi ingången till resturangen.
- ELINA! ropade hon
Jag brydde mig inte och sprang därifrån och jag hörde fotsteg bakom mig. Det var Harry.
Jag sprang in till vårt rum och in till mitt rum.
- ELINA! ropade alla
Jag satte mig i sängen och la mitt huvud på mina lår och tårarna rann ner.
ÅÅhhh min mamma fattade ju ingenting, hon behandlar mig som om jag var en 3-årig tjej.
Harry kom inspringdes in i mitt rum.
- Are you okay?! sa han och lät väldigt orolig
- I'm fine. sa jag och tårarna rann ner ännu mer
- No you're not. sa han och kramade om mig tight
Sen kom dom andra in också.
Dom kom fram till mig en efter en och kramade mig.
- I just want her to treat me like an eighteen year old girl not like a three years old girl. sa jag
- Va pratar du om? frågade Fanny
- Min mamma, hon såg mig och Harry idag när vi höll hand och jag sa att vi var tillsammans och då flippade hon ur totalt. sa jag och torkade tårarna
- Gumman. sa Fanny och kramade om mig
- Let's go to the tivoli, before you leave tonight. sa Niall och log
- So we can cheer you up. sa han efter
- Awww you guys are the best. sa jag och log
Jag torkade bort alla tårar och fixade till mig sedan drog vi till tivolit.
- Ooohh i want a teddybear. sa jag och log
- I can win one just for you. sa Harry och gick till den där maskinen och vann en nalle.
- I love you. sa jag
- No i love you. sa han och pussade mig
 
 Fannys perspektiv :
Vi alla hade gått på tivolit och jag och Zayn satt vi en milkskake bar och prata.
"I don't want you to leave!" sa han och tog min hand.
"I don't wanna leave you..please come to me as fast as you can?!"
"I promise darling!" sa han och kysste mig och då kom det massa papparatizer.
"Oh don't care about them!" sa han och kysste mig.
Vi va på tivolit tills klockan va runt halv 4 och då va vi tvunga att gå hem och när vi åkte hem så ringde mamma.
"Vart är ni?!" sa hon argt.
"Mamma vi gick på tivoli okej?! bli inte så sur över allt jag gör hela tiden!"
"Men säg till innan?"
"Varför vi är 18 inte 3?!"
"Jaja.." sa hon och la på.
"Why are mum so annoying al the time?"
"I don't know" sa alla samtidigt.
Vi åkte till hotellet och krama Liam,Louis och Niall hejdå och sen fick vi deras nummer och sen så gick vi upp och hämta våra grejer och sen kom våra grejer och sen gick vi ut och vänta på våra mammor.
"Fanny?!" sa mamma när dom kom ut.
"Vad?" sa jag och sucka.
"Kan du komma hit ett tag?"
Jag gick till mamma och sa 
"Vad?" sa jag med en arg ton.
"Vem är den där killen? och varför håller ni hand för?!"
"Mamma det är Zayn Malik från one direction och han är min POJKVÄN!"
"Du har känt han i ungefär 5 dagar och han är redan din pojkvän?!"
"Varför måste du alltid klaga på mig!? jag är kär okej?"
"Men bli kär i någon som du kan hälsa på när du vill?"
"Jag kommer fan flytta ut ur vårt hus om du säger så en gång till!"
"Gumman, ta det lungt!" sa hon och tog tag i min arm.
"Rör mig inte!" sa jag och gick till dom andra.
"What happend?!" sa Zayn när han såg att det kom en tår ut mitt öga.
Jag förklara och Zayn krama mig.
"It will be fine, and you can always live whit me!" sa han och kysste mig.
Vi tog Harrys bil och åkte till flygplatsen.
"Kan inte fatta att vi åker idag!" sa jag till Elina och börja gråta.
"Inte jag heller" sa hon och börja också gråta så vi krama om varandra.
"Darlings, if you want to when you quit school you can come and live whit us!" sa Harry och log.
"Yeah, that's would be great Harry!" sa jag och log.
Vi kom fram till flygplatsen och dom sa 
"We have to leave here, we gonna be in the studio in 1 hour"
"Okey" sa jag och en tår leta sig fram från ögonen och Zayn tog tag i mig och sa.
"Please don't cry, that's make me wanna cry to, I love you and I will always do and I come to sweden as fast as possible, please don't cry it makes this so much harder.."
"I'm sorry, I can't stop, I'm gona miss you so much!" sa jag och krama han och tårarna bara rann och när jag titta på han så grät han också och Elina och Harry grät med.
"We have to go, our plane is coming in abaut one hour.." Elina och torka bort några av sina tårar.
"I love you" sa Zayn och tog tag i mina händer och sen kysste mig.
"Promise to call me avery day?" sa jag.
"I promise my princes!" sa han och kysste mig och sen gick vi in.
"Åh gud va jobbigt det där va!" sa jag och torka bort några tårar.
"Ohja, tur att jag skippa sminket idag" sa Elina och torka bort sina tårar.
"Ja, tur det" sa jag och sen ställde vi oss i kön och efter 20 minuter så lämna vi in våra väskor och fick visa våra pass och det och sen satte vi oss på planet och jag tog fram min mobil och vi titta egenom alla våra bilder.
"Åh den här veckan är oförglömlig!" sa Elina.
"Ja, kommer aldrig glömma den!"
Jag stoppa i hörlurarna i öronen och sen somna jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback