Stole My Heart 20

 
Elinas perspektiv:
 
Det tog en liten stund sedan kom vi hem.
Vi betalade och tog våra påsar och gick in.
"HEELLOO?" ropade jag
"WE'RE HOME!" ropade Fanny
Men vi fick inget svar.
Vi tittade på varandra och ställde ner påsarna och tittade runt lite.
"vart är dom?" frågade fanny
"jadu jag har ingen aning." sa jag
Plötsligt hörde vi det knarra på övervåningen.
Vi tittade på varandra skräckslaget.
"Det var säkert dom." sa jag lite osäkert
Sedan kom det igen.
"Jag kommer snart." sa jag och gick till köket
Jag tog en köttkniv och gick till Fanny.
Hon började garva åt mig.
"Vadå tänk om det inte är dom." sa jag och flina
"Du har rätt jag går efter dig." sa Fanny och vi gick sakta mot trappan.
Vi gick sakta men säkert upp.
När vi hade kommit upp tittade vi in i alla rum utom mitt och harrys sovrum.
Då hörde vi ett fotsteg och det kom från mitt och Harrys rum.
"Det kommer därifrån." viskade jag till Fanny
"Gå då." viskade hon
Vi gick dit och jag tände lampan då skrämde killarna oss så jag hoppa upp i taket kändes det som och dom började asgarva för att jag hade en köttkniv.
"Omg.... why do you have a knife?" frågade Louis och kunde knappt andas
eller aa det kunde knappt nån av dom.
"We thought you were someone else." sa jag och flina mot Fanny som asgarvade
"No you thought." sa Fanny
"What no, you to." sa jag
"No i knew this plan." sa hon och flina
"You're kidding me right?" sa jag
Hon skakade på huvudet och jag satte mig ner mot väggen och började garva.
Sedan la jag kniven bakom mig och Harry kom fram till mig.
"Did you reeeeally get that scared?" frågade han och flina
"What?" sa jag
"To get i knife." sa han
"Ooooh, yes what if it was i murder." sa jag och flina
"Oh yes i'm a murder." sa Harry och flina och lyfte upp mig och la mig i sängen.
"I'm tired." sa jag
"Goodnight everybody." sa Harry och skickade ut alla och jag kröp under täcket.
"You're the most beautiful girl in the world." hörde jag han säga sedan somnade jag.
Nästa morgon vaknade jag av att det var kallt för harry hade tagit allt täckte...
"HArrrryyyyy!" sa jag
"What?" mumlade han
"Nothing." sa jag och log även fast han inte såg mig
Vi skulle åka hem idag, om typ 2 timmar.
Så jag gick upp och började packa ihop mina grejer lite.
Jag tog på mig en blåvit tröja och ett par jeans och plattade mitt hår men jag skippade sminket.
När jag hade packat klart hopppade jag i sängen och på Harry så han skulle vakna.
"Okaaay! I'm awake." sa han  och jag slutade hoppa
Jag satte mig bredvid honom och gav han en snabb puss sen gick jag ner.
Jag sa godmorgon till alla och åt frukost sedan satte jag mig bredvid Liam i soffan.
Vi tittade på någon film sen kom harry ner.
Då var det typ en kvart innan vi skulle åka.
När alla var klara tog vi våra grejor och började åka hemåt.
När vi nästan hade kommit hem så kom jag på en grej, jag hade glömt min balklänning i stranhuset!!!
"Uhm, i think i forgot my promdress.." sa jag panikslaget
"Calm down, we buy you a new one because we don't have the time to go there again." sa Harry och lugna ner mig.
vi åkte direkt och köpte en ny klänning. Den var typ beige, glittrig över bröstet och sen med en rosett under bröstet.
 
Fannys perspektiv :
Vi åkte hem till huset och när vi kom fram så sprang jag och Elina upp på mitt och Zayns rum och tog fram klänningarna, vårat smink, mitt löshår, locktången,smycken, skor osv..
"Girls, you really need all this stuff?!" sa Niall för han hade kommit in.
"Yes!" sa vi båda.
"Why, you beautiful whitout all theese stuff"
"Aw thanks Niall, bute tonight it's a speciell night, why don't you come whit us? all the boys are going"
"I know, but..I don't have any date.."
"It's okey,I'm sure you gonna have a lot of girls around you is you come!"
"Okej, for you.." sa han efter ett tag.
"Yes!" sa jag och Elina och gjorde high five.
Niall gick ut och vi starta locktången och Elina hjälpte mig i med löshåret.
"Hjälp mig locka håret!" sa jag till Elina.
"Okej, bara du hjälper mig sen!"
"Självklart!" sa jag och log och satte mig på stolen och efter 30 minuter va hon klar och jag börja locka hennes hår och när jag va klar med hennes hår så tog jag fram mitt smink och sminka mig med puder, mascara och en mörk ögonskugga och sen fyllde jag i mina ögonbryn.
När vi sminkat oss så tog vi fram klänningarna ur påsarna och stog och studera dom ett bra tag och sen tog vi på oss dom.
"Ih jag älskar dom!" sa Elina när vi stog framför spegeln.
"Åh jag med!" sa jag och sprang och hämta våran systemkamera och tog kort.
Efter 5 minuter så kom alla killar upp och då tog vi massa flumbilder med dom och sen tog jag och Zayn några bilder tillsammans och sen Harry och Elina.
"Are you ready?" sa Louis sen.
"Yes!" sa jag och jag och Elina tog våra skor och gick ner sen satte vi på oss dom och åkte iväg.
När vi kom till balen va det massa tjejer och killar som va där inne och det va så stort och fint.
När vi kom in så stog jag och Elina och bara titta.
"Do you want something to eat?" sa Zayn.
"Yes" sa jag och han tog min hand och drog med mig till borden där det fanns lite godsaker.
Vi stog där och prata med någon som hade gått i Zayns klass i Bradford.
"Honey, can you come whit me?" viska Zayn i mitt öra.
"Sure" sa jag och tog hans hand och han tog med mig upp till taket.
"Where are we going?" sa jag förvänat.
"Come here" sa han och tog min hand och när vi hade kommit bakom hörnet på ett litet "hus" på taket va det fyllt med ljus och en filt.
"Sit down" sa Zayn och jag satte mig ner och Zayn ställde sig på knä framför mig.
"Zayn?" sa jag förvändat.
"Fanny..I love you and I wanna spend the rest of my life whit you, I never feel so good whit a girl like a do whit you! do you wanna marry me?"
"Zayn, I love you, yes I wanna marry you!" sa jag och kysste han.
"I love you" sa han och titta mig i ögonen.
"I love you to!" sa jag och placerade en mjuk puss på han mun  och sen tog han min hand och drog med mig ner.
"Elina!" ropa jag när jag såg henne.
"Vad?" sa hon och jag tog fram mitt finger och hon gjorde samma sak och där satt det också en ring.
"Iiih!" sa jag och krama henne.
"Kan inte fatta att dom fria till oss!" sa hon.
"Inte jag heller!" sa jag och log.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback